بیش از 70 درصد از شهر تلعفر توسط نیروهای عراقی و الحشد الشعبی آزاد شد.سرلشکر« عبدالامیر رشید یار الله» فرمانده عملیات« قادمون یا تلعفر» نیز گفت که عملیات نظامی برای آزادی تلعفر ادامه دارد. وی از رسانه ها خواست در نقل اخبار دقت به خرج دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری عراق، بنا بر اعلام فرماندهی عملیات مشترک عراق، 70 درصد از مساحت کل تلعفر آزاد شده است. 

بر اساس بیانیه این فرماندهی، تنها چند محله دیگر باقی مانده تا این شهر به طور کامل آزاد شود.

وزارت دفاع عراق نیز طی بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای عراقی، با گذشت کمتر از یک هفته از آغاز عملیات «قادمون یا تلعفر»، بیش از نیمی از مساحت مرکز این شهر را آزاد کرده‌ اند.

در تازه ترین مورد، نیروهای پلیس مرکزی و نیروهای واکنش سریع و نیروهای بسیج مردمی، محله های «القادسیه دوم» و «الربیع» در شهر تلعفر عراق را از دست تروریست های داعش آزاد کردند.

سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد این سازمان پرچم عراق را بر فراز قلعه تلعفر به اهتزاز درآورد.

سرلشکر« عبدالامیر رشید یار الله» فرمانده عملیات« قادمون یا تلعفر» نیز  گفت که عملیات نظامی برای آزادی تلعفر ادامه دارد تا باقی مناطقی که هنوز در اشغال داعش هستند آزاد شوند.

یار الله از رسانه ها خواست در نقل اخبار دقت به خرج دهند.

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق نیز در کنفرانس مطبوعاتی که امروز صبح با وزرای دفاع و خارجه فرانسه برگزار کرد از آغاز 70 درصد از تلعفر در غرب استان نینوا خبر داد.

«یوسف الکلابی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی تأکید کرد که هماهنگی کامل میان نیروهای عراق یو الحشد الشعبی در به دست آوردن پیروزی های سریع نقش مهمی بازی کرد.

الکلابی تصریح کرد که فقط چند روز باقی مانده است تا تلعفر به شهرهای آزاد شده عراق ملحق شود.

وی در ادامه گفت که شکست های پی در پی داعش بازتاب مثبتی بر همه کشورهایی خواهد داشت که با این گروه تروریستی مبارزه می کنند.

این فرمانده الحشد الشعبی در ادامه گفت که نبرد تلعفر با نبردهای سابق به دلیل عملیات ارتباط واقعی میان صنف های مختلف نیروهای عراقی فرق می کند.

در همین حال، نیروهای عراقی مناطق «العربه الثانیه» و منطقه«البواری» در مرکز تلفعر را در روز هفتم از عملیات آزادی این شهر آزاد کردند.

عبدالامیر یارالله تأکید کرد که نیروهای تیپ نهم زره پوش و لشکرهای دوم و یازدهم الحشد الشعبی مناطق العروبه الثانیه و البواری را آزاد کرده و پرچم عراق را روی ساختمان های آن برافراشتند.

نیروهای عراقی همچنین کوه «شیخ ابراهیم» و سلسله جبال «زمبر» را را به طور کامل آزاد کردند.

فرمانده عملیات قادمون یا تلعفر نیز گفت که نیروهای عراقی روستاهای« الدبونه»  «المزارع» 1،2،3 و 4 و نیز روستای « ابوماریا» در شرق تلعفر را آزاد کردند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که دستاوردهای میدانی اشاره به این دارد که آزادی تلعفر طی ساعت های آینده اعلام می شود.

تیپ «امام علی(ع) »در الحشد الشعبی نیز مسجد«النور» و مرکز بهداشت را در مرکز شهر تلعفر از داعش بازپس گرفت.

نیروهای این تیپ تلفات سنگینی به داعش وارد آوردند.

الحشد الشعبی همچنین بزرگترین مرکز ارتباطات داعش در شمال شرق تلعفر را پیدا کرد.

تلعفر یکی از بزرگ‌ ترین شهر های استان نینوا است که در غرب موصل (مرکز استان) در شمال غرب عراق، واقع شده و مرکز آن، 28 محله دارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.