پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

ترامپ تبدیل به خطری جدی برای بشریت شده است

نازیسم جدید که با قدرت به آمریکا باز می گردد اگر به راه بیفتد، در مرزهای خود متوقف نمی شود و همه جهان قربانی آن و جنایت های پیش بینی شده اش آن هم با توجه قدرت زیاد آمریکا، خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: هنگامی که سه روانپزشک آمریکایی که از مهمترین کارشناسان در عرصه خود به شمار می روند خواستار بررسی قوای ذهنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شوند و در بیانیه ای رسمی تأکید کنند که وی از بیماری هایی رنج می برند و شخصیت «نابسامان اش» باعث می شود وی شایستگی رهبری کشور را ندارد، این یک نشانه ای است که باید مورد توجه قرارگیرد.

این مرد که بیشتر معاونان خود را به شیوه ای احمقانه اخراج کرد و تهدید کرد که جنگ هسته ای علیه کره شمالی به راه می اندازد و رئیس جمهور ونزوئلا را تهدید کرد که به کشورش حمله می کند و به شکل فاحشی راهپیمایی راستگرایان نژادپرست نئو نازی در ویرجینیا را تأیید کرد، نه فقط تبدیل به خطری برای آمریکا بلکه تبدیل به خطری برای همه جهان شده است.

ما در این مسأاله هرگز بحثی نداریم که «استیو بنون» مشاور استراتژیکش که دیروز اخراج شد، نماینده راستگرایان نژادپرست سفید در آمریکاست و در بسیج کردن این راستگرایان پشت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نقش چشمگیری بازی کرد و مستحق اخراج است ولی چیزی که مساله ما این است که وی به دلایل افکار نژادپرستانه اش نباید در کنار رئیس جمهور قرار می گرفت و پست بالا و مهمی مانند مشاور ارشدش را از آن خود می کرد.

ترامپ وعده بازگرداندن«عظمت» به آمریکا و اصلاح زیرساخت های اقتصادی اش  و ایجاد فرصت های شغلی برای بیکاران داد و دستاوردهایی در این زمینه نیز داشت ولی با پول عرب ها و به شیوه اوباشگری سیاسی و بیشتر این فرصت های شغلی به سمت سفید پوست ها و مناطق آنها از طریق سرمایه گذاری های کلان رفته و می رود.

سفیدپوستانی که ترامپ از خاستگاه های نژادپستانه صرف از آنها حمایت می کند، ساکنان اصلی آمریکا نیستند و با کشتارهای گسترده هندوهای سرخ پوست آمریکا را زیر سیطره خود بردند به عبارتی دیگر آنها دزدانی هستند که مرتکب جنایت های جنگی شدند و یک نژاد را تقریبا به طور کامل نسل کشی کرده و از بین بردند و پروژه های ویرانگر در جهان به ویژه در جهان عربی به راه انداختند و از بمب های هسته ای بدون دلیل و توجیه در جنگ جهانی دوم در «هیروشیما» و «ناکازاکی»استفاده کردند.

برابری و عدالت اجتماعی و فرصت های یکسان، تسامح و همزیستی همه اینها ستون فقرات قانون اساسی آمریکا هستند و تأیید نئو نازی های و راهپیمایی شان توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا زیر پا گذاشتن همه این اصول است و نیز به حاشیه راندن نیمی از جامعه غیر سفید پوست آمریکا و شعله ور کردن جنگ داخلی است.

دردناک این است که چهار پنجم جمهوریخواهان بر اساس سرمقاله  مجله« اکونومیست» ترامپ را تأیید می کنند و این یعنی حزب جمهوریخواه در تأیید هر گونه سرنگونی اش از ریاست جمهوری تردید می کند و صدایی که از جاهای مختلف بالا رفته و خواستار برکناری اش شده تأثیر گذار نخواهد بود.

نازیسم جدید که با قدرت به آمریکا باز می گردد اگر به راه بیفتد، در مرزهای خود متوقف نمی شود و همه جهان قربانی آن و جنایت های پیش بینی شده اش آن هم با توجه قدرت زیاد آمریکا، خواهد شد.

ترامپ تبدیل به خطری برای بشریت شده است و باید جهان برای رویارویی با این خطر پیش از آن بزرگتر شود، متحد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.