کیم جونگ اون نمی خواهد پایگاه های آمریکایی را به شکل مستقیم مورد حمله قرار دهد بلکه می خواهد موشک های خود را به منطقه ای برساند که نزدیک به 4هزار کیلیومتر از کره شمالی دور است تا در برابر ایالات متحده آمریکا و جهان عرض اندام کند و ترامپ را به چالش بکشاند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به آخرین تحولات شبه جزیره کره و تنش میان آمریکا و کره شمالی پرداخت و نوشت: ما در این روزنامه هرگز همبستگی خود با کره شمالی و «کیم جونگ اون» رهبر«شجاع»اش را مخفی نمی کنیم زیرا چه بسا تنها کسی است که به چالش کشیدن آمریکا را علنی اعلام می کند و نیز بر حق کشورش در ساخت سلاح هسته ای و موشک های بالستیک که این کشور را قادر به دفاع از خودش در برابر هر گونه تجاوز احتمالی بکند، اصرار و پافشاری دارد.

دلیل این همبستگی این نیست که این مرد مانند «دیوید» ضعیف در رویارویی با«گولایش» قوی غول پیکر است همانطور که اسطوره می گوید، بلکه به دلیل آن است که ایالات متحده آمریکا «از ما گروکشی می کند» و اموال و دارایی های ما را به غارت می برد و در مناطق ما آتش جنگ به راه می اندازد و به آنها حمله می کند و هر گونه دشمن عرب ها و مسلمانان را پیدا می کند تا از او حمایت کند و ما در این جا فقط درباره اسرائیل حرف نمی زنیم.

این سخن را در تفسیر نوشته های پی در پی مان درباره بحران روز افزون در این روزها میان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و کره شمالی و ورود این بحران به دایره تنش بسیار بالا و افزایش شدت تهدیدها برای حمله موشکی و چه بسا جنگ هسته ای میان دو طرف است.

نکته جالب توجه در این بحران این است که دولت آمریکا و شخصیت های آن در حال سقوط به سطح ارتش های سایبری عرب ها در جنگ کلامی علیه کره شمالی و رهبر آن هستند مانند متهم کردن جونگ اون به اینکه وی «بچه چاق» یا«پلی بوی کوچک» و «رئیس دلقک» است. خانم«نیکی هایلی»همه را تحریک کرد زمانی که وی را یعنی  جونگ اون رئیس کره شمالی را «دیوانه» توصیف کرد و این اتهامی بود که «برند ثبت شده» برای سرهنگ« معمر قذافی» رهبر سابق لیبی باقی ماند.

خشم به اندازه درد است همانطور که قاعده نزدیک تر در این زمینه می گوید. عجیب ترین مساله قابل توجه در این زمینه که خشم را بیشتر کرد این است که «جارد کوشنر» داماد ترامپ در گفت و گو با شبکه «فاکس نیوز» که مورد علاقه پدر زنش است ظاهر شود و با اعتماد به نفس تمام بگوید که کیم جونگ اون رئیس کره شمالی« شخصی است که کاملا بی لیاقت است زیرا فاقد مهارت برای قدرت و مدیریت است و مهارت های عملی که وی را شایسته به عهده گرفتن مسئولیت های بزرگ که آنها را در درست گرفته کند، ندارد.» کوشنر ادامه داد« این مرد به جایگاهش در اوج قدرت از طریق پارتی بازی و وراثت رسیده است».

سبحان الله، بیشتر دوستان کوشنر به ویژه در جهان عرب به پست های خود از طریق پارتی بازی و وراثت رسیدند و در رأس آنها شاهزاده« محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و حاکم کنونی آن است و مهمتر از همه اینها این است که خود کوشنر که پست مشاور اول ترامپ پدر زنش را به دست آورده است این جایگاه را به این دلیل به دست آورد که شوهر دختر رئیس جمهور است نه بیشتر نه کمتر و رک گفتن هم گاهی وقت ها دردآور است.

به خود بحران کره شمالی بازمی گردیم و در تهدیدهای ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تبدیل کردن پیونگ یانگ به زمین سوخته و استفاده از قدرت کوبنده آمریکا چه کلاسیک و چه هسته ای برای پایان دادن به نظامش درنگ می کنیم. همه این تهدیدها به دلیل آن است که کره شمالی موشک های بالستیک تولید کرده است که می توانند به اراضی آمریکا برسند و نیز آزمایش های خود در این زمینه را ادامه داده است.

این تهدیدها یک تار مویی را در سر رئیس رهبر کره شمالی تکان نداد و به آنها با دادن دستور به فرماندهان نظامی اش برای تدوین طرح شلیک موشک های بالستیک (چهار موشک) به سمت پایگاه نظامی هسته ای آمریکا در جزیره«گوام» در اقیانوس آرام (نزدیک به 3500 کیلومتر از سواحل کره شمالی دور است) واکنش نشان داد.

کیم جونگ اون نمی خواهد پایگاه های آمریکایی را به شکل مستقیم مورد حمله قرار دهد بلکه می خواهد موشک های خود را به منطقه ای برساند که نزدیک به 4هزار کیلیومتر از کره شمالی دور است تا در برابر ایالات متحده آمریکا و جهان عرض اندام کند و ترامپ را به چالش بکشاند و توان دفاعی اش را بیازماید و شکست ترامپ در این آزمون یعنی مقابله با موشک های کره شمالی، فاجعه ای برای آمریکا و جایگاه و سلطه نظامی اش به شمار می رود.

»رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا یکی از«عاقل های» دولت آمریکا که در هر صورت این روزها اندکند، تلاش کرد که از شدت تهدیدهای رئیس جمهور اش بکاهد و گفت که کشورش آماده گفت و گو برای حل بحران با کره شمالی است و مشکل را نه فقط در آزمایش های هسته ای بلکه در آزمایش های بالستیکی دانست و تحریم های اقتصادی که چند روز پیش تشدید شد را بر راه حل نظامی ترجیح داد.

تحریم های اقتصادی که شورای امنیت با فشار آمریکا اعمال کرد باعث نمی شود که کیم جونگ اون از آزمایش های موشک های بالستیک دست بکشد، آزمایش های هسته ای که دیگر جای خود دارد حتی اگر این کار برای خزانه اش یک میلیارد دلار در سال هزینه داشته باشد زیرا روسیه، چین و تایلند بیشتر آهن، زغال سنگ و ماهی کره شمالی را وارد می کنند و اگر این کشورها به این قطعنامه تن دهند، ایران آماده وارد شدن به میدان است آن هم در کنار فیلیپین که تبدیل به کشوری مخالف آمریکا شده است.

فحش و بد و بیراه های آمریکا و توصیف های شنیع، رهبر کره شمالی را نمی ترساند  زیرا وی یک رهبر عربی نیست و اگر مهارت در حکمرانی معنایش تسلیم و بالا بردن پرچم سفید با اولین تهدید آمریکاست قطعا وی از این کار بی نیاز است و به آن نیاز ندارد زیرا وی به سادگی هر چه تمامتر می داند کسانی که تسلیم شدند چیزی جز اهانت و تحقیر و گروکشی دریافت نکردند.

حالا فهمیدید برای چه با رهبر کره شمالی در برابر سلطه گری آمریکا همبستگی می کنیم؟ امیدواریم که فهمیده باشید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.