در حالی ده‌ ها هیات خارجی برای حضور در مراسم تحلیف «حسن روحانی» وارد تهران شده اند که انتظار می رود دوره دوم ریاست جمهوری روحانی در عرصه سیاست خارجی بازهم هوشمندانه و فعالانه باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد مراسم تنفیذ «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب ایران صبح روز پنج شنبه برگزار شد و مراسم تحلیف هم عصر امروز شنبه پنجم ژوئیه خواهد بود .

در این مراسم مقامات کشوری و لشگری و عالی رتبه از ۹۲ کشور در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.

هشت رئیس جمهور و ۱۹ رئیس مجلس، ۹ معاون رئیس جمهور و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، ۱۱ وزیر امورخارجه و ۳۵ فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف روحانی می آیند.

در این مراسم همچنین ۱۲ معاون وزیر امور خارجه، شش رئیس گروه دوستی- پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیر کل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور خواهند داشت.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه وارد فرودگاه تهران شد و مورد استقبال مقام‌ های وزارت امور خارجه ایران قرار گرفت.

قرار است در این مراسم حسن روحانی، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و «صادق لاریجانی» رییس قوه قضائیه سخنرانی کنند.

معاون وزیر خارجه انگلیس، وزیر خارجه مجارستان، رئیس مجلس سنای اسپانیا، نماینده ویژه پاپ، رئیس مجلس کره جنوبی، رئیس ‌جمهور عراق، نخست ‌وزیر سوریه، نایب رئیس مجلس کامبوج، نایب رئیس پارلمان بوسنی و برخی دیگر از مقام‌های ارشد کشورهای دیگر برای حضور در این مراسم وارد تهران شده ‌اند.

160 خبرنگار خارجی و ۲۰۰ خبرنگار داخلی در مراسم امروز شنبه در مجلس ایران حضور خواهند داشت.

در همین حال، رسانه ‌ها از سفر یک هیات بلندپایه حماس به ایران خبر داده ‌اند.

هیات حماس برای مشارکت در آیین تحلیف ریاست ‌جمهوری حسن روحانی روز جمعه وارد تهران شده است.

هیات حماس در بیانیه‌ ای خبر داده است: «برای قدردانی از نقش بزرگ ایران در حمایت از پایداری ملت فلسطین و حقوق فلسطینیان و کمک به مقاومت» به دعوت رسمی ایران پاسخ مثبت داده است.

حماس در بیانیه خود افزوده است:«تقویت روابط دو جانبه و خدمت رسانی به ملت و مساله عادلانه فلسطین در مذاکرات اعضای هیات با مقامات ایران مطرح می ‌شود.»

«عزت الرشق»، «زهار جبارین» و «اسامه حمدان» از اعضای هیات اعزامی حماس به ایران هستند.

پیش بینی می شود دولت دوازدهم نیز در مسیر دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی قدم بگذارد و حضور فعالانه و هوشمندانه ای در این عرصه داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.