جوان عربستانی گم شده اش را در «هشتک» پیدا کرد و سرخوردگی خود و ناامیدی اش از دستیابی به«کار» را نشان داد. همچنین برخی حضور خارجی ها در شرکت های بزرگ را مورد حمله قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: در برابر تناقض گویی حکومت عربستان سعودی درباره تعداد بیکاران در این کشور ، فعالان در شبکه های اجتماعی «هشتکی» در توییتر تحت عنوان« # یک میلیون- بیکار-نصف آنها- دانشجو هستند» به راه انداختند تا این هشتگ رتبه دوم را در میان هشتک های رایج در عربستان سعودی به دست آورد.

جوان عربستانی گم شده اش را در «هشتک» پیدا کرد و سرخوردگی خود و ناامیدی اش از دستیابی به«کار» را نشان داد. همچنین برخی حضور خارجی ها در شرکت های بزرگ را مورد حمله قرار دادند این در حالی است که رویکرد حکومت بخش های درجه دوم را مورد توجه قرار داده است که آخرین آن رویکرد محدود شدن کار در بخش فروشگاه ها را صد در صد به عربستانی ها در پیش گرفته است.

«محمد» یکی از جوانان عربستانی در توئیتی نوشت که از زمان فارغ التحصیلی اش از دانشگاه در سه سال پیش نتوانسته کاری پیدا کند اما «سعید الحارثی» خارجی ها را مسئول این وضع بد دانست. «غیداء» نیز از رهبران کشورش خواست که راه حلی پیدا کنند این در حالی است که «لیلی العتیبی» دلیل این میزان از بیکاری را بزرگی مساحت عربستان دانست و نیز میزان بیکاری را در مقایسه با مساحت بزرگ کشورش اندک دانست. از سوی دیگر، برخی دیگر از جوانان عربستانی در تویتت هایی از این شکایت کردند که آنها مدارک دانشگاهی خود را گرفته اند اما به کارهای درجه دوم هم دست پیدا نکرده اند.

افراد متخصص در امور داخلی عربستان معمولا به تعداد بیکارها شک و تردید دارند و تأکید می کنند که اذعان نکردن حکومت به میزان درست تعداد بیکاران در عربستان به این دلیل است که حکومت از جنبش و اعتراض های مردمی می ترسد؛ اعتراض هایی که تر و خشک را با هم می سوزاند، به ویژه آن که دوران جدید (دوران سلمان) با اجرای ریاضت اقتصادی و اعمال مالیات و عوارض بر شهروندان عربستانی و نیز سیاست مالیات بر جیب های کسانی که به این کشور وارد می شوند و دادن عوارض توسط این افراد آغاز شد؛ که معنایش این است که دوران رفاه به پایان رسید و دیگر بر نمی گردد و تحریک مردم با اعلام میانگین بیگاری واقعی مشکلاتی را به وجود می آورد که به گفته متخصصان، نظام حاکم هرگز به آن نیازی ندارد.

در پرونده بحران بیکاری ناظران بر این باورند که «افراد مقیم» خارجی که در اراضی عربستان کار می کنند، حلقه ضعیف هستند و بعدها از آنها راحت می شود و در کارهایی که حکومت بر این باور است که شهروندان عربستانی قادر به پر کردن آن هستند از شهروندان استفاده می کند و عوارض «سنگین» بر مقیم هایی که در این کشور کار می کنند اعمال کرده است. درع مل نیز هزاران خانواده عربستان را ترک کرند و با خروج این تعداد زیاد بخش مسکن و اجاره واحدهای مسکونی به دلیل خروج دسته جمعی کارگران تحت تأثیر قرار می گیرد و بدین ترتیب اجاره خانه ها در عمل شاهد کاهش شده یا می شود و همین امر باعث می شود که برخی از افراد مقیم همانطور که به روزنامه رأی الیوم گفتند از این وضعیت استفاده کرده و با مالکان خانه ها بر سر اجاره کمتر معامله می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.