مکان: هامبورگ، آلمان/ منبع: آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حاشیه اجلاس سران گروه 20، حضور «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا در کنار سران جهان در نشست جانبی مقام‌ های بلندپایه، خبرساز شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه غایب یکی از جلسه‌ های کاری در نشست سران گروه 20 در «هامبورگ» آلمان بود؛ جلسه‌ ای که دخترش ایوانکا در جایگاه او پشت میز سران نشست. ایوانکا ترامپ مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید است که حقوقی برای این کار دریافت نمی‌ کند. 

ماجرا از آنجا آغاز شد که «اسویتالانا لوکاش» مشاور ارشد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه  در صفحه توییتر خود عکس ایوانکا ترامپ را منتشر کرد در حالی که کنار رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر انگلیس نشسته بود.

در توضیح عکس نوشته شده بود: «ایوانکا به جای پدرش در اجلاس شرکت کرده است.»

محور اصلی این نشست در صبح روز دوم اجلاس گروه 20، آفریقا، مهاجرت و فقر بود.

صدراعظم آلمان هم در عکس توییت شده دیده می‌ شود. علاوه بر این عکس، در تصاویر منتشر شده از اجلاس هم ایوانکا ترامپ در کنار سایر رهبران جهان دیده می‌ شود.

 

wire-922045-1499542950-734_634x268

 

یکی از سخنگویان ترامپ درباره حضور ایوانکا ترامپ در نشست آفریقا گفته است که او ابتدا در صندلی پشتی نشسته بود اما بعد از ترک پدرش برای شرکت در یک نشست دیگر، مجبور شد به جای او روی صندلی بنشیند.

معمولا در عرف دیپلماتیک، در صورت حضور نداشتن رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر، وزیر خارجه آن کشور جای او را می‌ گیرد.

ترامپ در نشست در حاشیه گروه 20، نقش دخترش را در کمک به زنان جهان ستود.

«ملانیا ترامپ» همسر رئیس‌ جمهور آمریکا هم در سفر به هامبورگ حضور داشت اما ایوانکا در نشست‌ های رسمی اجلاس نقش پررنگ‌ تری داشت. 

مکان: هامبورگ، آلمان

منبع: آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.