ارتش سوریه و هم پیمانانش یک میدان نفتی مهم در مرکز این کشور را از عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، ارتش سوریه و هم پیمانانش  میدان نفتی مهم «هیل» در جنوب شهر«السخنه» در استان«حمص» در مرکز سوریه را آزاد کردند.

یک منبع نظامی سوری گفت که ارتش سوریه با حمایت نیروهای هم پیمان صبح امروز-شنبه- موفق شد میدان نفتی الهیل و همه تپه های مشرف بر آن را پس از چند روز محاصره آن به شکل کامل آزاد کند. در پی این اتفاق عناصر گروه تروریستی داعش به سمت شهر السخنه که از چهار سال پیش در اشغال این گروه است، فرار کنند امری که باعث شد هواپیماهای نظامی که منتظر آنها بودند به بقایای فراری داعش حمله کرده و آنها را کشته و خودروهای شان را منهدم کنند.

این منبع افزود که پیروزی ارتش در میدان نفتی السخنه گام مهمی به شمار می رود و می تواند باعث گسترش مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در ریف شرقی استان حمص شود زیرا ارتش پیش از این به شکل کامل بر روستای«جباب حمد» را آزاد کرد؛ روستایی که طی سال های گذشته محل آغاز حملات تروریستی به نقاط ارتش سوریه در منطقه «الشومریه» و تأسیسات نفتی و گازی در «الفرقلس» بوده است.

این منبع در ادامه افزود که آزادی روستای جباب حمد بی تردید نقطه آغاز تحول مهم برای قطع ارتباط مجموعه های داعش در روستای«ام التبابیر» در جنوب شرق در نزدیکی 12 کیلومتر  است و در نهایت  ماموریت یگان های ارتش برای پاکسازی این مجموعه ها از این محور تسهیل شده و باعث تقویت نیروهایی می شود که در محور «جب الجراح» می جنگند و فشار  بر محور«عقیربات» بیشتر می شود.

از سوی دیگر، منابع رسانه ای نزدیک به دولت سوریه گفتند که نیروهای دولتی و نیروهای هم پیمان طی روزهای گذشته پس از رسیدن محموله های جدید سلاح از روسیه و انتقال این سلاح ها از پایگاه  نظامی روسیه در«طرطوس»به ریف شمال «حماه»، پیشروی های مهمی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.