انتظار می رود که پادشاه عربستان سعودی اواسط ماه جولای سال جاری میلادی به مسکو پایتخت روسیه سفری رسمی انجام دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری روسی اسپوتنیک عربی در گزارشی نوشت: برخی منابع رسانه ای گفتند که ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای انجام نخستین سفر رسمی به روسیه، به مسکو می رود تا با«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند و درباره اوضاع در سوریه، عراق ، مبارزه با تروریسم، بهای نفت و همکاری دوجانبه رایزنی کند.

بعید نیست در این سفر قراردادهایی میان روسیه و عربستان در زمینه فروش سلاح روسی به ریاض امضا شود اما «ایوان کونوفالوف» تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با روزنامه الکترونیکی «پراودا» گفت که وی مطمئن نیست که این رایزنی ها درباره فروش سلاح روسی به عربستان منتهی به امضای قرارداد شود.

درباره سفر پادشاه عربستان سعودی که قرار است به روسیه انجام شود«اندری پاکلانوف» مشاور معاون رئیس اتاق علیا در پارلمان روسیه و معاون رئیس جمعیت دیپلمات های روس گفت که سفر حاکم عربستان به مسکو در تاریخ روابط عربستان و روسیه چیز جدیدی است.

باکلانوف درباره مسائلی که می توان در جدول رایزنی های رهبران روسیه و عربستان قرار داد می گوید که در وهله اول نفت و ادامه همکاری در زمینه نفت و گاز و میزان آمادگی عربستان سعودی برای همکاری با روسیه در زمینه ایجاد نیروگاه های هسته ای است.

در زمینه سیاسی رایزنی های رهبران دو کشور بر چگونگی نزدیکی مواضع دو کشور در مسائل مورد اختلاف به ویژه درباره سوریه و یمن و رویارویی میان ایران و عربستان و موضوع مبارزه با تروریسم تمرکز خواهد داشت. در زمینه مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه مساله نیاز به بازنگری در موضع گیری ها و ایجاد تطابق میان موضع گیری های متضاد کنونی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.