به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: واشنگتن در امور سیاسی داخلی بسیاری از کشورها در مناطق مختلف جهان دخالت می کند، اما از روسیه که به ادعای واشنگتن گویا در انتخابات آمریکا دخالت کرده، ناراضی است.

پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی گفت: نمی خواهم کسی را آزرده خاطر کنم، اما ایالات متحده در تمام نقاط جهان در کارزارهای انتخاباتی فعالانه دخالت می کند.
پایگاه خبری کاخ کرملین روز دوشنبه به نقل از سخنان پوتین نوشت: در هر نقطه ای از جهان، کشورها از مقام های آمریکایی گلایه دارند که هدف دخالت در امور سیاسی داخلی قرار گرفته اند.
پوتین در مصاحبه با میگن کلی مجری شبکه ان بی سی همچنین گفت: واشنگتن که از مسکو ناراحت است، همیشه در امور داخلی روسیه دخالت کرده است. این یک توجیه نیست، بلکه بازگویی واقعیت است.
وی با بیان اینکه هر عملی واکنش مرتبط را در پی دارد، اظهار کرد: اما تکرار می کنم، روسیه نیازی به مداخله در امور داخلی کشورها دیگر ندارد. در سفر به فرانسه هم اعلام کردم، روسای جمهوری کشورها و حتی موقعیت احزاب تغییر می کند، اما خط مشی اصلی سیاسی ماندگار است. 
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: به همین دلیل برای ما فرقی نمی کند چه کسی در راس قدرت ایالات متحده باشد و تقریبا می دانیم چه رخ خواهد افتاد.
وی در پاسخ به اظهارات کلی مجری شبکه ان بی سی با موضوع اتهام دخالت روسیه در انتخابات امریکا، تصریح کرد که واشنگتن در امور داخلی روسیه بارها دخالت کرده و از مخالفان دولت حمایت می کند.
پوتین همچنین خاطرنشان کرد که ادعای واشنگتن مبنی بر شرکت روسیه در حمله هکری به انتخابات آمریکا بی اساس است و امروز فناوری چنان پیشرفت کرده که می توان حمله هکری انجام داد به گونه ای که فرد دیگری متهم شود.
رئیس جمهوری روسیه در پایان خطاب به مجری شبکه آمریکایی گفت که دختر سه ساله شما می تواند پیامی را بفرستد و شما فکر کنید، شخص دیگری ارسال کرده است. پس به تکرار این ادعاهای بی اساس پایان دهید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.