محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی طی سفربه مسکو به وجود برخی از اختلافات میان کشورش و روسیه اعتراف کرد.

به گزارش جماران به نقل از از تارنمای روزنامه سعودی فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن، فرزند شاه عربستان در ارتباط با نقاط اختلاف میان مسکو و ریاض به 'وجود مکانیزم های مشخص جهت پشت سر گذاشتن این اختلاف ها' اشاره کرد.
بن سلمان دیروز(سه شنبه) پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین ضمن اعلام این مطلب افزود: ' دو کشور در یک مسیر مثبت با سرعت روزافزون پیش می روند.'
وی از سفر خویش به مسکو به عنوان یک دستاورد بزرگ در زمینه تقویت روابط میان روسیه و عربستان نام برد. 
وزیر دفاع سعودی معتقد است که عربستان و روسیه می توانند در جهت ثبات بازار جهانی نفت پایه های مستحکمی را پی ریزی کنند.
محمد بن سلمان در ارتباط با روابط اقتصادی دوجانبه گفت : 'طرح های اقتصادی بسیاری میان روسیه وعربستان وجود دارد که به فرآیند کار مشترک در مراحل آتی کمک خواهد کرد.' 
ازسوی دیگر ولادیمیر پوتین نیز به نوبه خود تاکید کرد که تماس هایی درسطح سیاسی و همچنین تماس هایی میان وزارت خانه های دفاع دو کشور درجهت حل و فصل مسائل پیچیده از جمله سوریه جریان دارد. 
الشرق الاوسط به نقل از خبرگزاری تاس روسیه نوشت: دو طرف در حال بررسی همکاری در زمینه بیش از 25 طرح اقتصادی هستند و صندوق حاکمیتی سعودی 10 میلیارد دلار جهت سرمایه گذاری در روسیه اختصاص داده است.
ناظران سیاسی معتقدند که عربستان با تقویت بخشیدن روابط خود با روسیه و چین می خواهد به آمریکا و غرب این پیام را بدهد که ریاض درحال تنوع بخشیدن به ائتلاف های بین المللی خویش و گسترش بخشیدن به مناسبات خود در سطح جهان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.