کناره گیری پادشاه پدر و تحویل قدرت به پسر اقدامی است که «بسیار سریع» صورت می گیرد سریع تر از چیزی که همه در منطقه توقع دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: به نظر می رسد که گزینه های موسسه پادشاهی حاکم بر عربستان اکنون بیش از هر زمانی در گذشته آماده انتقال به گام بعدی در تحولات بزرگی است که در این کشور در جریان است.

گام و اقدام بعدی، انتقال قدرت به شکل کامل به «محمد بن سلمان» شاهزاده جوان است که به نوبه خود پس از تعیین اش به عنوان ولیعهد به جای «محمد بن نایف» شاهزاده کارکشته، شروع به دادن «چراغ سبز» به برخی از موسسه های غربی با سلسله ای از اقدامات کرده است که آخرین اقدام در این زمینه برگزاری کنسرت موسیقی برای اولین بار در عربستان با حصور خانواده هاست که معنای این اقدام اجازه دادن به زن و مرد برای مختلط بودن در مراسم عمومی و جشن هاست و رهایی از همه قوانین نانوشته است که باعث می شود که زن عربستانی در خانه و پشت حجاب باقی بماند.

اقدام آخر به باور برخی از افراد نزدیک به رهبر جدید عربستان با دقت بررسی شده است و پس از آن نیز متعاقبا اقدامات دیگری برای ایجاد فضای باز از جمله اجازه دادن به برگزاری فعالیت های ورزشی و عمومی باز برای زن عربستانی به دور از قید و بندها و محدودهایت معمول و با پوشش رسانه ای و تلویزیونی گسترده خواهد بود.

در برخی از این فعالیت های ورزشی نیز به زودی اجازه مختلط بودن آنها نیز داده می شود.

گام و اقدام مهمتر که همه به گفته یک منبع آگاه منتظر آن هستند، کناره گیری ملک سلمان بن عبدالعزیز به شکل رسمی از قدرت و تحویل آن به شکل کامل به پسر جوانش است و این اقدام نیز اقدامی است که دولت آمریکا به ریاست«دونالد ترامپ» با قدرت از آن حمایت می کند.

تحویل قدرت به شاهزاده محمد بن سلمان به طور کامل سرعت گرفته و برای آن بسترسازی شده است.

به گفته برخی منابع متخصص و مربوطه که با رأی الیوم گفت و گو کردند، کناره گیری پادشاه پدر و تحویل قدرت به پسر اقدامی است که «بسیار سریع» صورت می گیرد سریع تر از چیزی که همه در منطقه توقع دارند.

این اقدام طی روزها یا هفته های آینده و به شکل کاملا زودهنگام و زودتر از چیری که همه تصور می کنند، رخ می دهد.

در همین حال، گزارش های دیپلماتیک اطلاعاتی که در پایگاه های اینترنتی و توسط سفارت های غربی در منطقه صادر شده و رأی الیوم توانست از برخی از آنها مطلع شود، به مساله کناره گیری ملک سلمان و روی کار آمدن بن سلمان اشاره کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.