پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

یمنی های فقیر به کمک های بن سلمان نیاز ندارند

این مبلغ فقط به اندازه یک بخش از موشک های مرگباری ارزش دارد که یکی از هواپیماهای توفان قاطعیت در جریان بمباران هایی شلیک می کند که از دو سال پیش بدون رحم و مروت بر سر یمنی ها می ریزند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به آخرین تحولات یمن پرداخت و نوشت: خانم «مرچل ریلانو» نماینده صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) در یمن احتمال داده است که تا کنون بیش از 300 هزار نفر در یمن مبتلا به بیماری وبا شده اند و گفت که 1256 نفر که یک چهارم آنها کودک هستند نیز در اثر شیوع بیماری وبا جان خود را از دست دادند و تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر در حال افزایش است.

بانوی دیگری به نام «بیتینا لوشر» سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز روز پنج شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که «یمن در آستانه گرسنگی قرار دارد زیرا یک سوم ساکنان این کشور(17 میلیون نفر) نمی دانند که وعده بعدی غذایی شان از کجا می آید».

این اوضاع فاجعه بار که در سایه آن یمن به سر می برد به دلیل جنگی است که «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی از تقریبا دو سال و سه ماه پیش علیه این کشور به راه انداخته و به دلیل محاصره این کشور توسط ائتلاف به بهانه جلوگیری از رسیدن سلاح به طرف یمنی است که این جنگ آن را هدف قرار داده است و عربستان می خواهد این طرف و مبارزانش تسلیم شوند.

یمن  و ملت اش که تا پیش از این جنگ ویرانگر که علیه اش به راه افتاده است رتبه پنجم اگر نگوییم کمتر در فهرست کشورهای فقیر و نیازمند جهان را از آن خود کرده بود، وبا را نمی شناخت و هیچ کدام از کودکانش در اثر ابتلا به این بیماری نمردند، همچنین گرسنگی را نمی شناخت و توانست امورات خود را بگذراند و لقمه نانی برای بیش از 25 میلیون نفر از شهروندانش تأمین کند و بزرگ و سربلند و عزیز و عربی باقی ماند به رغم آن که نزدیکان ثروتمند و در رفاه این کشور هیچ کاری برایش نکردند.

خبرگزاری عربستان روز گذشته خبری برای ما نقل کرد که در آن می گوید که شاهزاده«محمد بن سلمان»ولیعهد این کشور دستوراتی به مرکز امداد رسانی و کارهای بشردوستانه «ملک سلمان»داده است که بر اساس آن 66.7 میلیون دلار در پاسخ به درخواست سازمان بهداشت جهانی و درخواست سازمان«یونیسف» برای مبارزه با وبا و حمایت از آب و اصلاحات زیست محیطی در یمن داده شد.

این مبلغ فقط به اندازه یک بخش از موشک های مرگباری ارزش دارد که یکی از هواپیماهای توفان قاطعیت در جریان بمباران هایی شلیک می کند که از دو سال پیش بدون رحم و مروت بر سر یمنی ها می ریزند.

ملت یمن که بیش از یک سوم آن از گرسنگی آن هم در ماه مبارک و رحمت رمضان رنج می برد و قبل از دو روز مانده به عید فطر در سایه درو شدن کودکانش توسط وبا، میلیون ها دلار شاهزاده بن سلمان و کمک هایش را نمی خواهد بلکه از وی که علاوه بر پست های بسیار دیگرش وزیر دفاع است، می خواهد که لطف کند این جنگ را متوقف کند و محاصره خفه کننده بنادر و فرودگاه های یمن را پایان دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی یمن بن سلمان
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.