در حالی امروز تصاویری از آزمایش موشکی جدید کره شمالی منتشر شده که رهبر این کشور تهدید به تولید انبوه این موشک ها کرده که بُرد آنها به پایگاه های آمریکا در ژاپن می رسد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آسوشیتدپرس گزارش داد کره شمالی بعد از آزمایش موفقیت‌ آمیز یک موشک میان‌ بُرد گفت این موشک به پایگاه آمریکا در شرق ژاپن می‌ رسد و به زودی تولید انبوه آن آغاز می‌ شود.

رهبر کره شمالی تهدید کرده است آماده استقرار و تولید انبوه موشک میان‌برد جدید خود است که قابلیت رسیدن تا ژاپن و پایگاه‌ های نظامی آمریکا را در شرق ژاپن دارد.

بعد از آزمایش موشک «پوک گوک سونگ 2» در روز گذشته که تا ارتفاع 560 کیلومتری (350 مایلی) بالا رفت و در اقیانوس آرام فرود آمد، پیونگ‌ یانگ گفته است می‌ خواهد موشک‌ های بیشتری آزمایش کند.

کره شمالی اعلام کرد آزمایش روز گذشته که پاسخی به سیاست های دولت آمریکاست، قابلیت این موشک را برای استفاده در میدان نبرد نشان داد.

تصاویری در مورد انجام این آزمایش موشکی و رهبر کره شمالی در حال تماشای این آزمایش منتشر شده است.

در زمان پرتاب این موشک نزدیکی منطقه «پوک چانگ»، «کیم جونگ اون» لبخندی بر لب داشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد آزمایش موشکی اخیر برای راستی آزمایی عملکرد موتور سوخت جامد برای موشک های پوک‌ گوک سانگ 2 و همچنین عملیاتی شدن آن انجام شده است.

به درخواست آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه (فردا) جلسه مشورتی درباره کره شمالی برگزار می‌ کند. شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن این آزمایش‌ ها، کره شمالی را به اعمال تحریم‌ های بیشتر تهدید کرده است.

دولت ژاپن شدیدا به آزمایش موشکی کره شمالی اعتراض کرده است. دبیر کابینه دولت ژاپن گفته کشورش به هیچ وجه نمی‌تواند این اقدامات تحریک‌ کننده را تحمل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.