رویترز با پوشش بیانیه «ابراهیم رئیسی» یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات روز جمعه، به واکنش اصولگرایان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: اصولگرایان خشمگین از انتخاب مجدد «حسن روحانی» روز یکشنبه متعهد شدند که دستور کار محافظه کارانه خود را پیش ببرند؛ در حالی که برخی معتقدند حملات لفظی کارزارهای انتخاباتی ممکن است با واکنش های شدیدی مواجه شود.

در گزارش رویترز آمده است:روحانی با 57 درصد آرا پیروزی قاطعانه ای را در انتخابات روز جمعه به دست آورد. او متعهد به تعامل بیشتر با جهان خارج، ایجاد فرصت های اقتصادی برای جوانان، و همچنین برقراری عدالت اجتماعی، آزادی های فردی بیشتر شده است.

در این گزارش آمده است:رئیس جمهور ایران که چندین دهه به عنوان یک چهره آشتی طلب شناخته شده، در مناظره های تلویزیونی رقبای تندروی خود را به خشونت و فساد متهم کرد.

رویترز همچنین نوشت:روحانی در سخنرانی پیروزی خود با لحنی آرام تر گفت: ملت راه تعامل با جهان، به دور از خشونت و افراط گرایی را انتخاب کرد.

در ادامه گزارش رویترز آمده است:پیروزی اردوگاه اصلاحات چیزی فراتر از ریاست جمهوری بود به گونه ای که لیست امید در تهران به عنوان متحدان روحانی تمامی 21 کرسی در شورای اسلامی را به دست آوردند و اصولگرایان را که 14 سال این کرسی ها را تحت کنترل داشتند، شکست دادند.

رویترز همچنین به واکنش رئیسی پس از پیروزی روحانی پرداخت و نوشت:ابراهیم رئیسی در نخستین اظهار نظر خود پس از انتخابات گفت که حدود 16 میلیون رای دهنده ای که از او حمایت کرده اند، نباید نادیده گرفته شوند.

رئیسی که 38 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است، در بیانیه ای گفت: «رای قریب به 16 میلیون ایرانی خواهان تغییر، سرمایه ای مهم و پشتوانه عظیم است که به هیچ وجه نمی توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کلان کشور نادیده گرفت. اینجانب با اتکاء به همین پشتوانه مردمی، همه ظرفیت ها را برای پیگیری مطالبات مردم در مبارزه با فساد و تبعیض و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی به کار خواهم بست و هر اراده و تلاشی در دولت آینده با این جهت گیری را مورد حمایت قرار خواهم داد و همواره زبان گویای محرومان خواهم بود.»

در این گزارش آمده است:یک روزنامه نگار ایرانی که پس از انتخابات با حامیان رئیسی سخن گفته بود به رویترز گفت آنها از شیوه ای که رئیس جمهور در مورد کاندیدای آنها صحبت کرده، خشمگین هستند.

رویترز همچنین نوشت: برخی از حامیان رئیسی نیز از جشن و شادی حامیان روحانی پس از اعلام نتیجه انتخابات انتقاد کرده اند.

خبرگزاری رویترز در پایان این گزارش نوشت:«صادق زیبا کلام» استاد دانشگاه گفت:« اصولگرایان هنوز هم حاضر به قبول نتیجه انتخابات نیستند. این که اکثریت قریب به اتفاق ایرانی ها می خواهند سیستم بازتر شود.»زیباکلام گفت: «متاسفانه آنها به جای پذیرش پیام صادر شده توسط نتایج انتخابات، پشت تبریک به جامعه و نظام برای مشارکت بالای مردمی پنهان شده اند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.