سعودی ها از پیروزی مجدد رئیس جمهور خردمند ایران برای دومین دور در انتخاباتی آزاد وحشت زده شده اند؛ انتخاباتی که تقریبا هیچ یک از 50 دیکتاتوری که در ریاض گرد هم آمده اند هرگز جرات برگزاری آن را ندارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رابرت فیسک» روزنامه نگار انگلیسی در مطلبی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: پیروزی «حسن روحانی» یک خبر خوب برای ایرانیان با جمعیت بالای جوانان، و یک خبر بد برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بود.

بنابراین آن مردی که توافق هسته ای ایران با آمریکا را امضا کرد، و کسی که تلاش می کند به بهره های اقتصادی این توافق دست یابد، با کسب بیش از 57 درصد آراء و حمایت 23.5 میلیون ایرانی توانست بار دیگر رئیس جمهور ایران شود.

اما در حالی که نتایج این انتخابات مردمی و آزاد اعلام می شد، دیکتاتورها و خودکامگان در ریاض در حال خوشامدگویی به دونالد ترامپ بودند. به جز لبنان و تونس و پاکستان، تقریبا تمامی کسانی که در عربستان سعودی جمع شده اند، دموکراسی را به عنوان یک طنز یا یک نمایش مسخره تلقی می کنند. آنها آنجا هستند تا عطش عربستان سعودی برای جنگ علیه ایران و متحدانش را تحریک کنند. به همین دلیل است که سعودی ها از پیروزی یک فرد خردمند در انتخابات ایران وحشت زده می شوند.

آنها به دنبال آن هستند تا جنگی علیه ایران و متحدانش به راه اندازند و همه چیز به این بستگی دارد که روحانی به دیوانگی رژیم ترامپ و تمایل وی برای حمایت از ماشین جنگی سنی ها با بیش از 100 میلیارد دلار اسلحه علیه ایران و و متحدان و دوستانش چگونه پاسخ دهد. او دست کم از این موضوع رضایت دارد که میزان مشارکت رای دهندگان در ایران این هفته 70 درصد بود در حالی که در انتخابات نوامبر 2016 آمریکا به سختی به 58 درصد رسید. ایرانیان افراد بسیار سیاسی هستند و انتخابات ریاست جمهوری خود را جدی می گیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.