پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

پیروزی امنیتی حماس بر اسرائیل

بی تردید این یک«دستاورد» امنیتی بزرگی است که دولت اشغالگر اسرائیلی را شوکه زده کرد زیرا عاملان این جنایت گنجینه ای از اطلاعات را در جریان تحقیقات از آنها،درباره شبکه مزدوران و جاسوس ها و چگونگی جذب آنها و کسانی که در دستگاه موساد آنها را به کار می گیرند، ارائه کرده اند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: با دقت و توجه زیاد کنفرانس مطبوعاتی که وزیر امور داخلی جنبش مقاومت اسلامی«حماس» برگزار کرد را دنبال کردیم؛ کنفرانسی که در آن از وضعیت و جزئیات عملیات دستگیری باندی که«مازن الفقهاء» شهید و اسیر آزاده را در مقابل خانه اش در شهر«غزه» ترور کرد، سخن گفت. این کنفرانس در درجه بسیار بالایی از«حرفه ای گری» بود و توان اطلاعاتی جاسوسی بی سابقه در فعالیت امنیتی فلسطینی ها را فاش می کند که به مدت بیش از چهل سال امتداد دارد.

کنفرانسی که با تصاویر و نقشه ها و نوارهای مستند ، همراه بود و در آن تشکیل کمیته امنیتی بلافاصله پس از وقوع جنایت ترور و آماده باش همه بخش های امنیتی و بستن همه گذرگاه های نوار غزه و زیر نظر گرفتن دقیق مرزها و ایجاد ایست های امنیتی دریایی و زمینی و بررسی 38 ساعته فیلم های ضبط شده دوربین های کنترل، اعلام شد؛ امری که منجر به رسیدن به سرنخی از عاملان جنایت در 24 ساعت پس از وقوع آن و بازداشت 45 نفر از جاسوس ها و مزدوران اشغالگر اسرائیلی شد.

نام عامل اصلی جنایت و سه شریک وی در جنایت  که در زیر نظر گرفتن و شناسایی به مدت هشت ماه قبل از ارتکاب جنایت مشارکت داشتند، ذکر نشد و فقط اشاره به حروف اول نام اشخاص و نام خانوادگی آنها شد تا خانواده های آنها بد نام نشوند، آن هم بر اساس قاعده«هیچ گناهکاری گناه دیگری را متحمل نمی شود».جامعه فلسطینی به ویژه در نوار غزه، جامعه ای قبیله ای عشیره ای است به مانند بیشتر جامعه های عربی دیگر و ذکر نکردن نام جنایتکاران فضیلتی است برای جنبش حماس که به دیگر فضائل این گروه اضافه می شود البته این مساله وجود ناکامی ها و خطاها را نفی نمی کند.

بی تردید این یک«دستاورد» امنیتی بزرگی است که دولت اشغالگر اسرائیلی را شوکه زده کرد زیرا عاملان این  جنایت گنجینه ای از اطلاعات را در جریان تحقیقات از آنها،درباره شبکه مزدوران و جاسوس ها و چگونگی جذب آنها و کسانی که در دستگاه موساد آنها را به کار می گیرند، ارائه کرده اند. مساله دیگر این است که کسانی که در این جنایت دست دارند به مانند جاسوس های دیگر همتای خود که در برخی موارد سابق در دوران حکومت تشکیلات خودگردان بر نوار غزه و پیش از آنها طی حضورش در لبنان تونس،فرار کردند، نتوانستند فرار کنند.

همه نشانه ها تأکید می کند که جنبش حماس در راستای شریعت اسلامی و اجرای آن  و ایجاد رعب و وحشت در قلب هر کسی که تلاش می کند که به کشور و مساله اش خیانت کند و با دولت اشغالگر همکاری کند و دست به ترور شخصیت های میهنی و اسیران آزاد شده بزند، قصاص شرعی و انقلابی را درباره این مزدوران پس از اعتراف شان به جنایت شان به اجرا در می آورد.

جنبش حماس پیروزی امنیتی بزرگی به دست آورد و ضربه سختی به اسرائیلی ها وارد کرد،آن هم در حالی که رویکرد کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان بر اساس خواسته عادی سازانه و همکاری امنیتی با اسرائیلی ها پیش می رود و این یک پیروزی برای حماس و دستگاه امنیتی به شمار می رود که باید درباره آن درنگ کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی حماس فلسطین

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.