امارات متحده عربی برای حمایت از ژنرال خلیفه حفتر در شرق لیبی، هواپیماهای نظامی مستقر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آمریکایی تایم گزارشی منتشر کرده است که در آن تأکید شده است امارات متحده عربی هواپیماهای نظامی ساخت آمریکا را در پایگاهی تحت کنترل ارتش ملی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» در شرق لیبی مستقر کرده است.

در این گزارش آمده است که تصاویر ماهواره ای  که در ماه جولای گذشته گرفته شده نشان می دهد که که شش هواپیمای نظامی ساخت آمریکا و دو هواپیمای چینی بدون خلبان در باند فرود پایگاه هوایی«الکاظم» در شرق لیبی حضور دارند.

در این گزارش آمد است که این هواپیماهایی از نوع «آرچنج» از نوع پیشرفته ای هستند که ارتش آمریکا از آنها در جنگ ویتنام استفاده کرده بود و شرکت «لوماکس یو اس ای» که مقر آن در ایالت «کارولینای شمالی است» آنها را تولید می کند. این نوع از هواپیماها برای استفاده دوگانه جنگی و غیرنظامی طراحی شده اند و می توان آنها را به سلاح و تجهیزات پیشرفته برای کنترل و شناسایی مجهز کرد. این نوع از هواپیماها با سرعت کم و در ارتفاع پایین  پرواز می کنند و این امر باعث می شود که سلاحی عالی برای انجام گشت  بر سر مرزها و جنگ با تروریسم و جنگ با جنبش های شورشی و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق باشند.

مجله تایم در ادامه نوشت: امارات متحده عربی 48 هواپیما از این نوع خریداری کرده است و اسناد فدرال نشان می دهد که از جمله مشتریان این هواپیماها در گذشته فرماندهی عملیات ویژه آمریکا و دایره مبارزه با تروریسم هستند.

مجله تایم همچنین نوشت: تصاویر ماهواره ای که در ماه اکتبر گذشته منتشر شده است نشان می دهد که فعالیت چشمگیری برای متحول کردن و توسعه پایگاه هوایی الکاظم طی شش ماه صورت گرفته از جمله اینکه هفت ساختمان و آشیانه های هواپیما به این فرودگاه اضافه شده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.