به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی روز سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، هدفگذاری صادرات کالا در سال گذشته استان را 102 میلیون دلار عنوان کرد که بگفته وی 107.5 میلیون دلار کالا با رشد 26 درصدی از استان صادر شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 201 مورد کارت بازرگانی در استان صادر و تمدید شد، گفت: سال گذشته 130 مورد مجوز معافیت حقوق گمرکی به ارزش 91 میلیون و 968 هزار دلار صادر شد.
امامی تصریح کرد: 66 قلم کالا شامل کولر، آبگرمکن، یخچال، یخچال فریزر، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، خامه، پنیر، دوغ، شیر، ماهی قزل آلا، خوراک دام و طیور، ماشین لباسشویی، مصنوعات فلزی، دانه های روغنی، کاشی، سرامیک، تراکتور، موکت، شکلات و ظروف چدنی صادر شد.
وی ادامه داد: این کالاها به 20 کشور از جمله عراق، افغانستان، آذربایجان، ازبکستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، کویت، هندوستان، پاکستان، ترکیه و قرقیزستان صادر شده است.
امامی، میزان واردات ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی به استان را طی همین مدت 9 میلیون و 372 هزار دلار عنوان کرد.
مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست گفت: 15 درصد صادرات کالاهای استان که بخش عمده آن مغز بادام است از دیگر استان ها صادر می شود.
اسماعیل الله دادی، صدور گواهی قرنطینه برای صادرات بادام از سوی سازمان جهادکشاورزی استان را 48 ساعته و در دیگر استان ها یک ساعته اعلام کرد که بگفته وی این خللی در کار صادرات است.
رئیس بانک توسعه صادارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در دولت یازدهم 858 میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به واحدهای تولیدی فعال در زمینه صادرات استان در بخش صنعت و معدن، کشاورزی و بازرگانی پرداخت شد.
صولت امینی اظهار کرد: در سال گذشته ضمانتنامه حقوق و عوارض گمرکی با ارزش 24.4 میلیارد ریال و 200 هزار دلار خرید کالا از طریق گشایش اعتبار اسنادی داخلی برای مشتریان انجام شد.
استان چهارمحال وبختیاری بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.