وزارت امنیت داخلی آمریکا بامداد چهارشنبه اعلام کرد: واشینگتن درحال بررسی ممنوعیت ورود رایانه های شخصی به کابین مسافران در پروازهایست که از مبدا اروپا عازم آمریکا هستند.

به گزارش جماران، «دیوید لابان» سخنگوی این وزارت خانه در ادامه آورد: با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی، وزارت امنیت داخلی در حال اتخاذ تصمیم برای گسترش ممنوعیت ورود رایانه های شخصی به آمریکا در پروازهای هوایی است.
لابان تصریح کرد: به شرکت های هواپیمایی که از مقصد اروپا به آمریکا پرواز دارند، هشدار دادیم که بهتر است قانون ممنوعیت ورود رایانه های شخصی به کابین مسافران را اجرا کنند.
وی البته در این باره اظهار کرد که «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا هنوز تصمیم رسمی در این باره نگرفته است.
ماه مارس گذشته بود که آمریکا اعلام کرد، ورود رایانه های همراه، سی دی و بازی های کامپیوتری به کابین های مسافران در سفرهای هوایی از برخی از کشورها را ممنوع کرده است.
مقام های آمریکایی گفته بودند که این اقدام برای جلوگیری از خطر وقوع حملات تروریستی، گرفته شده است.
کشورهایی که آمریکا ورود کامپیوتر شخصی در سفرهای هوایی از آنها را به کابین مسافران ممنوع کرد شامل ترکیه، مصر، کویت، امارات متحده عربی، عربستان، مغرب، قطر و اردن است.
انگلیس نیز به تبعیت از آمریکا ورود رایانه های شخصی به کابین مسافران را در سفر هوایی از مقصد پنج کشور مصر، عربستان، تونس، اردن، لبنان و ترکیه ممنوع کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.