با توجه به تغییر 180 درجه ای موضع آمریکا در قبال سوریه در دولت ترامپ، این سوال مطرح می شود که آیا سیاست این کشور در یمن هم با چرخش آشکار مواجه خواهد شد یا خیر.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آسیا تایمز در گزارشی نوشت: پس از حمله نظامی دولت ترامپ به سوریه، این سوال مطرح شد که در یمن چه اتفاقی خواهد افتاد؟

حمله آمریکا به سوریه قطعا سطح تنش این کشور با روسیه و ایران را افزایش خواهد داد و تاثیر بسیار مثبتی بر روابط آمریکا با متحدان سنتی خود در حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی خواهد گذاشت.

اکنون این سوال طرح می شود که آیا آمریکا همان سیاست را در یمن دنبال خواهد کرد؟

احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا مشارکت خود را در جنگ یمن نیز افزایش دهد.

این امر به ویژه به دلیل تنش در حال رشد بین ایران و آمریکا و این ادعا است که ایران نیز در سناریوی یمن درگیر است.

در حال حاضر «جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا خواستار رفع تحریم های دوران  اوباما شده است که میزان حمایت آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان را در جنگ یمن محدود می کرد. به گفته او این اقدام کمک آمریکا به مبارزه با یک «تهدید مشترک» است.

در حال حاضر دولت ترامپ به خویشتن داری دولت اوباما در سوریه پایان داده است؛ حال باید دید چه مدت زمان دیگری همین اقدام را در قبال یمن انجام خواهد داد.

در حالی که دولت آمریکا در پاسخ به این سوال به دو دسته تقسیم شده است، فرماندهی نظامی آمریکا قطعا بر روی تغییر اساسی در سیاست گذاری ها متمرکز خواهد شد.

آیا آمریکا در یمن جبهه دومی علیه ایران و متحدان آن (روسیه) تشکیل خواهد داد؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.