سناتورهای آمریکایی طرح اعمال تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا را از بیم تاثیر بر انتخابات پیش رو در ایران به تعویق انداختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد سناتورهای آمریکایی از تعویق بررسی تحریم‌ های جدید علیه ایران از بیم اثر منفی آن بر انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه مه (اردیبهشت) خبر دادند.

گروهی از سناتورها از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در ماه مارس طرحی را ارائه کردند که به بهانه‌ آزمایش موشکی و فعالیت های غیرهسته‌ ای  تحریم‌ های تازه‌ ای را علیه ایران پیشنهاد می دهد. این اقدام موضع گیری تند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا را در قبال ایران نشان می دهد.

با این حال شب گذشته«باب کورکر» رئیس جمهوری‌ خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت بررسی این تحریم‌ ها فعلا متوقف شده است.

کورکر که در نشستی در سنا در مورد روابط با اتحادیه اروپا صحبت می‌ کرد، گفت: «ما طرح تحریم‌ های ایران را که چندین سناتورها از آن حمایت می‌ کنند، دریافت کرده ایم اما به دلیل نگرانی‌ ای که از واکنش احتمالی اتحادیه اروپا به انتخابات های پیش رو در ایران وجود دارد، ، در حال حاضر امکان مطرح شدن آن وجود ندارد.»

کورکر در کنار چندین عضو دموکرات و جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا از جمله ارائه‌ کنندگان این طرح هستند.

این سناتورها مدعی هستند طرح ارائه شده هیچ تداخلی با مفاد برجام ندارد.

در حالی که سناتورهای آمریکایی مدعی‌ اند این تحریم‌ های احتمالی ناقض توافق هسته‌ ای ایران نیست، ایران تأکید کرده است که تحریم جدید، می‌ تواند ناقض روح و متن برجام که در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور دموکرات امضا شده، باشد.

تقریبا تمامی جمهوری خواهان در کنگره آمریکا مخالف توافق هسته ای ایران بوده اند. ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی خود مخالف توافق هسته ای ایران بوده است، اما دولت او تاکنون گفته است که به جای باطل کردن این توافق، بر اجرای دقیق آن متمرکز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.