وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که سرنوشت رئیس جمهور سوریه را ملت این کشور تعیین می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز-پنجشنبه- تأکید کرد که سرنوشت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را ملت این کشور تعیین می کند.

تیلرسون در کنفرانس مطبوعاتی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترک خود در آنکارا گفت:« من بر این باورم که وضع اسد رئیس جمهور سوریه را در طولانی مدت ملت سوریه تعیین می کند»

در سال 2016 مذاکراتی با نظارت سازمان ملل برای حل بحران سوریه آغاز شد لیکن دوره های مختلف این مذاکرات به دلیل شکاف گسترده در دیدگاه های دو طرف نزاع درباره دولت انتقالی و سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، نتوانست پیشرفت خاصی بکند.

همچنین تا کنون دولت « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نشانه های روشنی برای ورود به اقدام های دیپلماتیک برای پایان جنگی که از شش سال پیش تا کنون منجر به کشته شدن بیش از 320 هزار نفر و مهاجرت پنج میلیون نفر شد، صادر نکرده است.

علاوه بر آن، دیدگاه خود برای راه حل سیاسی درباره مساله سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه که معارضان سوری خواستار کناره گیری اش از قدرت هستند ، همانطور که دولت سابق آمریکا به ریاست «باراک اوباما» طی چندین سال کرد، اعلام نکرده است.

از طرف دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بعد از ظهر امروز با وزیر خارجه آمریکا مساله مبارزه با گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق و اقدام های مشترک که در این زمینه می توان انجام داد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در بیانیه صادر شده توسط دفتر ریاست جمهوری ترکیه آمده است که دیدار اردوغان و تیلرسون در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا پایتخت ترکیه به دور از عدسی های دوربین های روزنامه نگاران برگزار شد و بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی خبرگزاری رسمی ترکیه به مدت یک ساعت و 10 دقیقه طول کشید.

در این بیانیه آمده است که اردوغان و میهمان آمریکایی اش درباره مساله تحویل «فتح الله گولن» رهبر سازمان نظام موازی توسط دولت آمریکا به آنکارا  و چگونگی محدود کردن فعالیت هواداران سازمان های تروریستی در ایالات متحده رایزنی کردند.

تیلرسون همچنین صبح امروز با «بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه دیدار کرد و با وی درباره تلاش های و اقدامات مبارزه با گروه تروریستی داعش و نیز روابط دو جانبه و پرونده تحویل گولن به آنکارا گفت و گو کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده توسط دفتر نخست وزیر ترکیه، طرف ترک در این دیدار در مقر نخست وزیری اقداماتی که از ایالات متحده آمریکا درباره تحویل دادن فتح الله گولن مقیم در ایالت پنسیلوانیا به ترکیه انتظار دارد را مطرح کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی سوریه تیلرسون
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.