سه نماینده پارلمان فرانسه فردا-جمعه- به شهر«حلب» در شمال سوریه سفر می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاعه رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه نماینده پارلمان فرانسه فردا-جمعه- به شهر حلب بزرگترین شهر شمال سوریه که اخیر ارتش سوریه آن را از گروه های مسلح و تروریستی بازپس گرفت سفر می کنند.

این نمایندگان فرانسوی قصد دارند برای«همبستگی با مسیحیان شرق» به مناسبت جشن عید میلاد طایفه ارمنی به حلب سفر کنند.

این نمایندگان که شامل«تیری ماریانی»،«نیکولا دویک» و »ژان لاسال» هستند گفتند که اقدام آنها«کاملا شخصی» است این در حالی است که دولت فرانسه به شکل رسمی از گروه های مسلح به اصطلاح میانه رو در نزاع شان با نظام«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه حمایت می کند.

این نمایندگان در بیانیه ای که صادر کردند گفتند که طی این سفر با «مسئولان سیاسی» سوریه در حلب و دمشق دیدار می کنند اما به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره نکردند.

پیش از این سفر، تیری ماریانی به رغم مخالفت دولت فرانسه با سفرهایش بارها به سوریه سفر کرده بود.

در ماه مارس گذشته نیکولا دویک و چند نماینده فرانسوی دیگر تعطیلات عید فصح را در همبستگی با مسیحیان شرق در دمشق گذراندند و به همین مناسبت با بشار اسد دیدار کردند.

همانطور که در این بیانیه آمده است این نمایندگان امیدوار هستند که در سفر روز جمعه خود « از واقعیت اوضاع در شهر مطلع شوند» و «از اوضاع نظامی و انسانی در سوریه نیز آگاه شوند»

دولت سوریه 22 دسامبر گذشته بازپس گیری کامل شهر حلب را پس از نبردهایی که بیش از چهار سال طول کشید، اعلام کرد.

در همین حال، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد که  سازمان ملل از همه طرح ها برای آتش بس در سوریه استقبالمی کند.

دی میستورا تاکید کرد : «ما در مرحله سبک سنگین کردن اوضاع سوریه با دبیر کل جدید سازمان ملل هستیم.»

وی تاکید کرد:« ما از آتش بس در سوریه با نظارت ترکیه و روسیه، حمایت می کنیم.»

دی میستورا در ادامه گفت:«ما از همه طرح ها برای برقراری آتش بس در سوریه استقبال می کنیم.»

وی در کنفرانسی خبری با اشاره به مذاکرات آستانه گفت:« مذاکرات آستانه برای برقراری آتش بس  و نیز برای پیش بردن مذاکرات ژنو بستر سازی می کند و نشست آستانه مقدمه ای برای نشست ژنو در ماه فوریه خواهد بود.»

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مذاکره با فرماندهان گروه های مسلح در ریف دمشق،«حمص»،«حماه» و حلب برای پیوستن به آتش بس در سوریه ادامه دارد.

                                                                                

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.