طی سال های اخیر پدیده استفاده از کودکان در جنگ کثیف به عنوان یکی از سلاح های غیر مشروعی که تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است شایع شده و هدف از این کار نیز همیشه قتل عام و افتخار به قتل و لذت بردن از دیدن اجساد است و بهانه ها برای این کار زیاد و افکار ساختگی است به طوری که منطق خاص عجیب و غریبی خلق می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه اینترنتی النشره در گزارشی نوشت:گروه های مسلح در منطقه  «تشرین» در شرق دمشق نتوانستند پیامدهای اقدام «ابو نمر» در بمب گذاری دو دخترش و فرستادن شان برای منفجر کردن خود در میان نیروهای امنیتی سوریه را تحمل کنند زیرا پیامدهای این جنایت دامان مجریان آن را گرفت و بار دیگر بهره کشی از کودکان توسط گروه تروریستی جبهه النصره را فاش کرد آن هم پس از آن که مطلوب تشویق افراد مسلح به جنگ بود، یا آن چه در قاموس شان «جهاد» نامیده می شود.این بهره کشی چنین پرسشی را مطرح کرد که :«چگونه یک پدر دو دخترش را بمب گذاری می کند این در حالی است که مردان حاضر به جنگ نمی شوند؟»

و آن چه رخ داد منقلب شدن جادو علیه «جبهه النصره» و گروه های خارج از قانون است و هیچ کسی دیده نشد که با این جنایت شنیع همبستگی کند به رغم آن که برخی از صفحه های شخصی نزدیک به جبهه النصره در ابتدا برای آن تبلیغ کردند اما بعدا مجبور شدند که سکوت اختیار کرده و پس از آن به شکل خجولانه ای بهره کشی از دختر بچه را محکوم کردند.

بر اساس برخی اطلاعات، دو دختر بچه ( فاطمه و اسلام ) از منطقه «برزه» در شرق دمشق به همراه عناصر امنیتی جبهه النصره و به سمت ایست بازرسی ارتش منتقل شدند آن هم پس از آن که مقدمات عملیات یک هفته پیش از اجرای آن تهیه شده بود. معروف است که پدر فاطمه وی را وادار به ازدواج با پسر عمویش(10 ساله)در سال 2014 کرد و سپس این پسر را برای کاشتن یک بمب زیر خودرویی فرستاد اما توسط نیروهای امنیتی سوریه دستگیر شد.جزئیات اشاره به این دارد که ابو نمر دو معاون داشت و این تاکیدی است بر اینکه این گروه های تروریستی تا چه اندازه از کودکان بدون هیچ گونه مانعی بهره کشی می کنند لیکن این بار نتایج کاملا برعکسی به بار آورد امری که باعث شد بخش امنیت در گروه تروریستی جبهه النصره وی را اعدام و حذف کند آن هم پس از آن آسیب زیادی به چهره این گروه تروریستی وارد آورد.

در عمل این نخستین بار نیست که گروه های مسلح چگونگی رفتارشان با کودکان را نشان می دهند زیرا پیش از همتای النصره در تروریسم یعنی گروه تروریستی داعش کودکانی را اعدام کرد و برخی کودکان را نیز وادار به بریدن سر افراد مسلح کرد و گروه «نور الدین الزنکی» نیز کودکی دوازده ساله را در شمال حلب سر برید و این روند رعب  وحشت است که این گروه ها با انجام این کار می خواهند نشان دهند که هیچ گونه منع شرعی،اخلاقی و انسانی ندارند.

م.س روانپزشک سوریه ای که نخواست نامش فاش شود گفت که طی سال های اخیر پدیده استفاده از کودکان در جنگ کثیف به عنوان یکی از سلاح های غیر مشروعی که تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است شایع شده و هدف از این کار نیز همیشه قتل عام و افتخار به قتل و لذت بردن از دیدن اجساد است و بهانه ها برای این کار زیاد و افکار ساختگی است به طوری که منطق خاص عجیب و غریبی خلق می کند لیکن فقط با این منطق انسجام دارد و متاسفانه تبدیل به یک برند ثبت شده و معروف و منتشر به شکل تاسف باری شده است.

این روانپزشک سوری در پاسخ به این پرسش که چرا از کودکان بهره کشی می شود؟ گفت که وقتی منطق ساختگی دچار سرخوردگی و شکست در اثبات درستی اش دچار می شود به استفاده از هر نوع ابزار دفاعی با خسونت روی می آورد و این منطقه ساختگی به کودک به عنوان انسان که حق زندگی،آزادی بیان، فکر کردن و حقوق دیگر دارد، نگاه نمی کند بلکه به او به فقط عنوان یک شخصی موجود نگاه می کند که می توان همیشه به مانندش را تولید کرد.

این روانپزشک سوریه ای در ادامه گفت که استفاده از دین به عنوان پوشش قطعا هضم کردن هر گونه فکری حتی با ارتکاب جنایت در حق کودکان را تسهیل می کند و این منطق بهره کشی از دین است که به این منجر می شود که کسی پیدا شود که به سادگی و با قدرت تمام فرزندانش را به سوی مرگ به شیوه خودکشی هدایت کند.

پدر «جورج عبود» نیز در این زمنیه تصریح کرد که موضوع ارسال دختربچه برای آن که خودش را منفجر کند را هیچ دین یا عقلی نمی پذیرد. وی این موضوع را از زاویه ای با کاری که بت پرست ها قبل از میلاد می کردند، مرتبط کرد زیرا آنها فرزندان شان را برای خدایان قربانی می کردند و این اقدام در اصل و مبدأ با آن گونه فکر کردن برای ارضای خدایان فرقی ندارد.

پدر عبود افزود که با مسیح اصل و مفهوم قربانی کردن فرق کرد و دیگر این کار نه برای راضی کردن خدا بلکه به دلیل عشق و محبت به او صورت می گرفت.

شیخ «خالد القصیر» خطیب مسجد« علی بن ابی طالب»(ع) در منطقه «المزه »نیز به «النشره» تاکید کرد که علما بر حرام کردن قتل زنان و کودکان اگر نجنگند اجماع دارند و هر کسی که نمی جنگد در اصطلاح معاصر«غیرنظامی»نامیده می شود و مجاز نیست که مورد اذیت و آزار قرار گرفته و دارایی آنها از بین برود، کشتن آنها که دیگر جای خود دارد. قتل غیرنظامیان از گناه های بزرگ است. وی تاکید کرد که هر کسی خودش را منفجر کند و خودش را به سوی مرگ ببرد این کارش حرام است و در آتش جهنم عذاب می بیند.

شیخ القصیر در ادامه گفت که جنگ با تروریسم نباید فقط به رویارویی امنیتی محدود شود بلکه ضرورت دارد که درمان های فکری و از بین بردن این فکر منحرف که همه کشورهای جهان را تهدید می کند، همراهش شود.

آن چه مساله فاطمه دختربچه سوری در پی داشت از واکنش ها و اظهارنظرهای سوری ها غایب نشد که قتل ابو نمر را پوششی برای نزاع های داخلی میان تروریست ها و حفظ آبروی آنها و نه قصاص از جنایتکار قاتل دختربه اش قلمداد کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه. دمشق
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.