آنکارا اعلام کرد که در نتیجه حمله «تروریست‌ها»، 6 نظامی ترکیه‌ای در شمال عراق کشته شدند.

به گزارش  جماران به نقل از العالم، در شرایطی که حملات غیرقانونی ترکیه به خاک عراق ادامه دارد، آنکارا اعلام کرد که در نتیجه حمله «تروریست‌ها»، 6 نظامی ترکیه‌ای در شمال عراق کشته شدند.

«از خداوند متعال برای شهدای عزیزمان که جان خود را از دست دادند، صبر مسئلت داریم»؛ این را وزارت ترکیه روز شنبه درباره کشته شدن ۶ نظامی ترکیه در عراق اعلام کرد.

در شرایطی که عراق طی سال‌های اخیر بارها از حضور نظامی ترکیه در خاک عراق و حملات غیرقانونی این کشور انتقاد کرده، آنکارا از تلفات خود در خاک عراق خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۶ نظامی این کشور در نتیجه حمله «تروریست‌ها» در نزدیکی منطقه مرزی شمال عراق کشته و یک نظامی ترکیه‌‌ای زخمی شدند.

به گفته این وزارتخانه، نظامیان ترکیه در همین منطقه حداقل هفت تروریست را «خنثی» کردند. وقتی مقام‌های ترکیه از عبارت «خنثی کردن» استفاده می‌کنند منظور آنها تسلیم شدن، کشته شدن یا به اسارت درآمدن نیروهای طرف مقابل است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «از خداوند متعال برای شهدای عزیزمان که جان خود را از دست دادند، غفران و رحمت و برای خانواده داغدارشان، نیروهای مسلح ترکیه و ملت شریفمان صبر و اجر مسئلت داریم».

ترکیه طی سال‌های اخیر به بهانه پاکسازی عناصر پ.ک.ک از شمال عراق بارها دست به حملات نظامی زده است؛ حملاتی که دولت عراق آن را غیرقانونی و تجاوز به خاک خود می‌داند هرچند اعتراضات بغداد در خصوص مداخلات نظامی آنکارا همواره با بی اعتنایی ترکیه مواجه شده است.

«سودت ایلماز» معاون رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه درباره تلفات این کشور در عراق ابراز تاسف و با خانواده نظامیان کشته شده ابراز همدردی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترکیه و عراق
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.