از شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح به عنوان پدر معنوی نیروهای امنیتی و بنیانگذار واقعی وزارت کشور کویت یاد می‌شود. او دو بار بین سال‌های ۱۹۷۸-۱۹۸۸ و ۲۰۰۳-۲۰۰۶ به عنوان وزیر کشور کویت خدمت کرد.

به گزارش جماران، مراسم خاکسپاری شیخ«نواف الاحمد الجابر الصباح» امروز صبح برگزار شد. در ابتدا نماز میت در مسجد بلال بن رباح در منطقه الصدیق با حضور شیخ«مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت اقامه شد و پس از آن پیکر امیر درگذشته کویت به مقبره «الصلیبخات»منتقل شد و در آن جا به خاک سپرده شد.

دیوان امیری کویت اعلام کرد که مراسم خاکسپاری امیر درگذشته فقط با حضور نزدیکان در مسجد بلال بن رباح امروز یکشنبه برگزار شد و فردا دوشنبه مراسم ختم برگزار می شود.

در پی درگذشت امیر کویت این کشور 40 روز عزای عمومی اعلام کرد و به مدت 3 روز نیز اداره های دولتی تعطیل شدند.

شیخ محمد العبدالله المبارک الصباح وزیر شورای دیوان امیری کویت طی اطلاعیه‌ای در تلویزیون رسمی این کشور اعلام کرد که «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر ۸۶ ساله کویت ظهر امروز شنبه درگذشته است.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح کیست؟

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح پس از ۱۴ سال خدمت به عنوان ولیعهد، پس از مرگ برادرش، امیر قبلی کویت، در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ امیر این کشور شد.

شیخ نواف در ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ در شهر کویت متولد شد. او پسر ششم دهمین حاکم کویت یعنی شیخ احمد الجابر المبارک الصباح است که از سال 1921 تا 1950 بر کویت حکومت کرده بود.

شیخ نواف الاحمد الصباح  از همان ابتدای تولدش در خانه های حکومتی رشد و نمو پیدا کرد؛ این خانه ها مدرسه های تربیتی و آموزشی، برای تعهد و انظباط و آماده سازی و پرورش حاکمان آینده کویت به شمار می روند.

وی در مدرسه های مختلف کویت از جمله «حماده، شرق و النقره» سپس در مدرسه های «الشرقیه، المبارکیه» درس خواند و پس از آن در مکان های مختلفی از کویت تحصیلاتش را ادامه داد.

وی بیش از ۳ سال به عنوان امیر بر این کشور حکومت کرد. وی در سال ۱۹۶۲ به عنوان استاندار شهر حوالی، واقع در جنوب پایتخت کویت در شرق کشور خدمت کرد. نواف تلاش‌های زیادی برای آبادانی شهر تحت مدیریت خود انجام داد و در سال ۱۹۷۸ به عنوان وزیر کشور کویت انتخاب شد.

او در سال ۱۹۸۸ به عنوان وزیر دفاع مشغول به کار شد و برای توسعه یگان‌های زیر مجموعه وزارت دفاع و تهیه تسلیحات و تجهیزات نظامی مدرن تلاش کرد. شیخ نواف در اولین دولت کویت پس از آزادسازی این کشور از اشغال عراق که در آوریل ۱۹۹۱ تشکیل شد، سمت وزیر کار و امور اجتماعی را به عهده گرفت.

از شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح به عنوان پدر معنوی نیروهای امنیتی و بنیانگذار واقعی وزارت کشور کویت یاد می‌شود. او دو بار بین سال‌های ۱۹۷۸-۱۹۸۸ و ۲۰۰۳-۲۰۰۶ به عنوان وزیر کشور کویت خدمت کرد.

امیر درگذشته کویت  چهار پسر و یک دختر دارد و همیشه به مردم کویت نزدیک بوده است و برای وحدت ملی کویت و ارتقای آن تلاش زیادی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.