رژیم اشغالگر بیمارستان شفا را تبدیل به پادگان کرده است. تانک های ارتش اشغالگر از همه سمت ها بیمارستان را قبل از حمله به آن محاصره کردند.

به گزارش جماران، تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه در چهلمین روز ادامه یافت و مدیر بیمارستان شفا در نوار غزه اعلام کرد که شمار زیادی از شهدا را داخل حیاط آن دفن کرده اند، این در حالی است که نیروهای اشغالگر به این بیمارستان با ادعای عملیات ضد جنبش حماس یورش بردند.

در عرصه میدانی نیز ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو نظامی اش در نبردهای روز گذشته در نوار غزه کشته شدند و چهار نظامی دیگرش زخمی شدند، امری که شمار نظامیان کشته شده اش را ا زابتدای حمله زمینی تا کنون به 47 نفر می رساند اما گردان های قسام اعلام کرد که روز گذشه موفق شده است که 9 نظامی اسرائیلی را از پای در بیاورد و 22 تانک و خودروی زرهی این رژیم را منهدم کند.

 

جدیدترین تحولات جنگ علیه غزه در روز چهلم:

 

 

 

یک مسئول اسرائیلی: مذاکرات درباره اسیران پیشرفت داشته است

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که  مذاکرات درباره اسیران به سمت توافق در حال پیشرفت است.

7 کادر پزشکی بیمارستان میدانی اردن در غزه زخمی شدند

ارتش اردن اعلام کرد که 7 تن از کادر پزشکی بیمارستان میدانی اردن در غزه زخمی شدند.

 

مقاومت در غزه دو تانک اسرائیلی را در شهر غزه منهدم کرد

گردان های قسام اعلام کرد که به همراه یگان های قدس و لشکرهای ناصر دو تانک اسرائیلی را در جنوب شهر غزه منهدم کردند.

 

شمار شهدای غزه به 11500 نفر  رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 11هزار و 500 شهید از جمله 4710 کودک رسیده است.

این دفتر تأکید کرد که رژیم اشغالگر 1200 کشتار مرتکب شد و 95 مقر دولتی را در بمباران ها منهدم کرد.

همچنین 25 بیمارستان و 52 مرکز درمانی از خدمات رسانی خارج شدند.

 

بمباران یک مسحد در جنوب شهر غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر یک مسجد را در منطقه الصبره در جنوب شهر غزه بمباران کردند. در این بمباران شماری از مردم به شهادت رسیدند.

 

ارتش اشغالگر از برخی ساکنان مناطق جنوبی غزه خواست خانه های خود را تخلیه کنند

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر از برخی ساکنان برخی مناطق خان یونس در جنوب نوار غزه خواست خانه های خود را تخلیه کنند.

 

گردان های قسام: 11 تانک و خودروی زرهی اسرائیلی را منهدم و نظامیان اسرائیلی را کشتیم

گردان های قسام اعلام کرد که 11 تانک و خودروی نظامی اسرائیلی را در چند محور از نوار غزه منهدم و شماری از نظامیان اسرائیلی را از پای درآورده است.

 

زخمی شدن دو نظامی اسرائیلی در شرق خان یونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دو نظامی اسرائیلی در اثر شلیک راکت به یک خودروی نظامی اشغالگران در نزدیکی کیسوفیم در شرق خان یونس به شدت زخمی کردند.

 

 اشغالگران از پزشکان و آوارگان در بیمارستان شفا به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر در طبقات پایین بیمارستان شفا سنگر گرفته و از کادر پزشکی و آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

در همین حال، منابع داخل بیمارستان الشفاء می‌گویند که ارتش صهیونیستی 200 فلسطینی را در داخل راهروهای بیمارستان بازداشت کرده است.

در ادامه یورش اشغالگران اسرائیلی به بیمارستان‌های غزه و ورود به داخل بیمارستان الشفاء، منابع داخل این بیمارستان از بازداشت بیش از ۲۰۰ فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی خبر می‌دهند.

الجزیره نوشت که نظامیان در حال بازجویی از کادر پزشکی و خدماتی در تعدادی از بخش‌های بیمارستان هستند. مدیر بیمارستان نیز گفته است که آب و برق قطع شده و کپسول‌های اکسیژن در تمامی بخش‌های بیمارستان خالی شده است.

از سوی دیگر تعدادی از پزشکان در داخل بیمارستان العوده در اردوگاه جبالیا در شمال غزه نیز طی حملات اسرائیل، به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی بامداد امروز وارد بیمارستان الشفاء شد که از چند روز پیش به شدت در حال بمباران اطراف این بیمارستان است؛ نظامیان پس از ورود به داخل بیمارستان اقدام به تفتیش و جست‌وجو در بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله اورژانس، جراحی، قلب و عمومی کردند و شماری از پزشکان و آوارگان فلسطینی پناه‌گرفته در این بیمارستان را بازجویی کردند.

با این حال رادیو ارتش این رژیم ساعاتی پیش اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از حضور اسرایی که در جریان عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس دستگیر شدند، در بیمارستان «الشفاء» وجود ندارد.

در این میان جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای گفت: «ادعای اشغالگران مبنی بر وجود سلاح در مجتمع بیمارستانی الشفاء دروغی آشکار و یک سناریویی است که هیچ کس باور نمی‌کند.

 

اشغالگران ساختمان مجلس  را در غزه را منفجر کردند

روزنامه یدیعوت آحارنوب گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر  ساختمان مجلس را در نوار غزه بعد از اشغالش توسط لشکر گولانی منفجر کرد.

 

موشک باران سدیروت و دیگر شهرک های غلاف غزه

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه سدیروت و شماری از شهرک های یهودی نشین غلاف غزه را موشک باران کرده است.

 

شهادت 14 فلسطینی در پی حمله به برج های الصالحی در اردوگاه النصیرات

وزارت کشور در نوار غزه اعلام کرد که در اثر حمله رژیم اشغالگر به برج های الصالحی در اردوگاه النصیرات 14 فلسطینی شهید شدند.

 

مقاومت فلسطین یک پهپاد اسرائیلی را سرنگون و به کنترل خود در آورد

یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که یک پهپاد اشغالگر از نوع «اسکای لارک»را در غزه سرنگون کرد و آن را به کنترل خود در آورد.

432

 

اسرائیل تنها آسیاب گندم نوار غزه را گلوله باران کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر تنها آسیاب گندم فعال در نوار غزه را گلوله باران کرد و فعالیتش را متوقف کرد.

این خبرنگار گفت که توپخانه ارتش اشغالگر آسیاب السلام در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را همزمان با نفوذ تجهیزات و تانک های اسرائیلی گلوله باران کرد.

 

اردوغان: به صراحت می گویم اسرائیل دولتی تروریستی است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که اسرائیل استراتژی نابودی کامل نوار غزه و ساکنانش را در پیش گرفته است و تصریح کرد:به صراحت بگویم اسرائیل دولتی تروریستی است.

 

درگیری شدید مقاومت با اشغالگران در دیر البلح در مرکز غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیریهای شدیدی میان نیروهای مقاومت با اشغالگران در دیرالبلح در مرکز غزه به قوع پیوسته است.

 

اردن سکوت بین المللی در قبال توحش اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن سکوت بین المللی در قبال توحش اسرائیل در بیمارستان شفا در نوار غزه را محکوم و تأکید کرد که این سکوت پوشش لازم برای جنایت های جنگی اشغالگر را تأمین می کند.

 

سازمان ملل:پمپاژ آب همه چاه های آب رفح متوقف شد

مدیر آژانس امداد رسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی در غزه (اونروا) اعلام کرد که پمپاژ آب از همه چاه های آب در رفح متوقف شده است و خدمات پزشکی بیمارستان الامل نیز به جز بخش اورژانس به دلیل نبود سوخت متوقف شده است.

 

نوزادان نارس در بیمارستان الشفاء یکی یکی تلف می شوند

رئیس بخش سوانح سوختگی بیمارستان الشفاء در غزه اعلام کرد که نوزادان نارس در این بیمارستان به علت نبود امکانات یکی یکی در حال تلف شدن هستند.

بنابر گزارش فلسطین الیوم، رئیس بخش سوانح سوختگی در بیمارستان الشفاء، بیمارستانی که نظامیان رژیم صهیونیستی با حملات مستمر هم اکنون وارد آن شده اند، اعلام کرد که نوزادان نارس این بیمارستان در خطر مرگ هستند و یکی یکی تلف می شوند.

وی افزود: تا کنون 6 نوزاد و 35 بیمار در بخش مراقبت های ویژه در این بیمارستان به شهادت رسیده اند.

بسیاری از بیمارستان های غزه به علت حملات مستمر و محاصره رژیم صهیونیستی بر اثر تخریب تجهیزات، قطع برق و نبود سوخت از چرخه خدمات رسانی خارج و یا با کمبود شدید دستگاه ها، دارو و امکانات مواجه هستند.

به رغم این که براساس قوانین بین المللی حمله به بیمارستان ها در زمان جنگ ممنوع و جزو جنایت جنگی محسوب می شود ولی رژیم صهیونیستی در برابر چشمان جهانانیان و دوربین های رسانه ها بی محابا به بیمارستان ها حمله ور می شود.

 

اشغالگر انبار دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان شفا را منفجر کرد

برخی منابع از داخل بیمارستان شفا به الجزیره گفتند که نیروهای اشغالگر انبار دارو و تجهیزات پزشکی داخل بیمارستان شفا را منفجر کرد.

این منابع گفتند که تانک های اشغالگر هنوز داخل حیاط بیمارستان هستند.

 

سازمان جهانی بهداشت: ارتباط ما با کارکنان بیمارستان شفا قطع شد

تدروس ادهانوم گیبرسون مدیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که گزارش های منتشر شده درباره ورود نیروهای نظامی به داخل بیمارستان شفا نگران کننده است و این سازمان بار دیگر ارتباطش با کارکنان این بیمارستان قطع شده است.

 

رویترز: اتهامات اسرائیل به حماس درباره بیمارستان ها بی اساس است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک پزشک گزارش داد که اتهامات اسرائیل به حماس مبنی بر استفاده نظامی این جنبش از بیمارستان ها بی اساس است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از پزشکان بیمارستان الشفاء در غزه گزارش داد که اتهامات رژیم اسرائیل به حماس مبنی بر اینکه از این بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی استفاده کرده است، بی اساس است.

در همین زمینه الجزیره به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای صهیونیستی هیچ اطلاعاتی از وجود اسرا در بیمارستان الشفاء در غزه به دست نیاوردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بازرسی همچنان ادامه دارد.

همچین فلسطین الیوم گزارش داد که رسانه های عبری گزارش دادند که هیچ اسلحه یا اسیر اسرائیلی در داخل بیمارستان الشفاء در غزه پیدا نکردیم.

شاهدان عینی می گویند که رژیم اشغالگر با یورش و ورود به بیمارستان الشفاء درغزه، این ببمارستان را به میدان جنگ تبدیل کرده است. این درحالی است که مطابق قوانین بین المللی حمله بیمارستان ها در زمان جنگ ممنوع و مصداق جنایت جنگی است.

دکتر منیر البرش مدیر کل بیمارستان‌های نوار غزه اعلام کرد، نظامیان ارتش صهیونیستی تحت پوشش حملات هوایی سنگین و پس از چند روز حمله مستمر، وارد اورژانس و بخش جراحی بیمارستان الشفا شدند.

وی خاطرنشان کرد که در جریان حمله اشغالگران، یک گلوله هم از داخل بیمارستان شلیک نشده چون اساسا اسلحه‌ای اینجا وجود ندارد، اما نظامیان صهیونیست به هر کسی از گذرگاه به اصطلاح امن اعلام شده خارج می‌شد، تیراندازی می‌کردند.

شهادت بیش از 25 فلسطینی در بیمارستان المعمدانی غزه

تازه ترین جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی در غزه رقم خورد، جایی که بیش از 25 فلسطینی را به شهادت رساندند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که بر اثر جنایات شب گذشته و صبح امروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی، بیش از 25 فلسطینی در بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

در همین حال نظامیان ارتش صهیونیستی پس از چند روز حملات مستمر و تحت پوشش حملات هوایی سنگین، وارد بیمارستان الشفا در غزه شدند.

دکتر منیر البرش مدیر کل بیمارستان‌های نوار غزه اعلام کرد که نظامیان ارتش صهیونیستی تحت پوشش حملات هوایی سنگین و پس از چند روز حمله مستمر، وارد اورژانس و بخش جراحی بیمارستان الشفا شدند.

وی خاطرنشان کرد که در جریان حمله اشغالگران، یک گلوله هم از داخل بیمارستان شلیک نشده چون اساسا اسلحه‌ای اینجا وجود ندارد، اما نظامیان صهیونیست به هر کسی از گذرگاه به اصطلاح امن اعلام شده خارج می‌شدند، تیراندازی می‌کردند.

شاهدان عینی می گویند که رژیم اشغالگر با ورود به بیمارستان الشفاء درغزه، این ببمارستان را به میدان جنگ تبدیل کرده است.

 

تلاش بی نتیجه صلیب سرخ در غزه برای جلوگیری از فاجعه انسانی در بیمارستان الشفاء

به دنبال یورش نظامیان صهیونیست و اقدام جنایتکارانه تسخیر بیمارستان الشفاء،‌ صلیب سرخ در غزه از تلاش این نهاد برای جلوگیری از فاجعه انسانی در بیمارستان الشفاء غزه خبر داد ولی گفت که امنیت لازم را برای انجام این کار نداریم.

بنابر گزارش فلسطین الیوم، سخنگوی صلیب سرخ در غزه اعلام کرد که با همه طرف ها برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در بیمارستان الشفاء تماس گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد،‌آماده ایم به عنوان یک واسطه بی طرف وظایفمان را انجام دهیم اما تدابیر امنیتی لازم برای این کار را نداریم.

شاهدان عینی می گویند که رژیم اشغالگر با ورود به بیمارستان الشفاء درغزه، این ببمارستان را به میدان جنگ تبدیل کرده است.

 

دیده بان اروپا -مدیترانه:اسرائیل بیمارستان شفا را تبدیل به مرکز بازداشت و شکنجه کرد

دیده بان اروپا-مدیترانه تأکید کرد که رژیم اسرائیل بیمارستان شفا در نوار غزه را به مرکز بازداشت و شکنجه تبدیل کرده است.

 

نیروهای اشغالگر شماری از آوارگان را داخل بیمارستان شفا بازداشت کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر بعد از حمله به بیمارستان شفا شماری از آوارگان را بازداشت کرد.

 

هیچ اسیری تا کنون در بیمارستان شفا پیدا نشده است

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد تا کنون هیچ نشانه ای مبنی بر وجود اسیران داخل بیمارستان شفا دیده نشده است.

 

اردن حمله به بیمارستان شفا را نقص قوانین بین المللی توصیف کرد

دولت اردن اعلام کرد که حمله نیروهای اشغالگر به بیمارستان شفا در نوار غزه نقض آشکار قوانین بین المللی است و اسرائیل مسئول سلامت افراد حاضر در این بیمارستان است.

 

وزارت خارجه فلسطین حمله اسرائیل به بیمارستان شفا را محکوم کرد

وزارت خارجه فلسطین حمله ارتش اشغالگر به بیمارستان  شفا در شهر غزه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

 

شهادت 4 غیرنظامی در بمباران خانه ای در اردوگاه جبالیا

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران خانه ای در نزدیکی مرکز آوارگان در ار دوگاه جبالیا در شمال نوار غزه 4 غیرنظامی شهید شدند و شماری دیگر زخمی شدند.

 

اشغالگر بیمارستان شفا را به پادگان نظامی تبدیل کرد

یک خبرنگار از اطراف بیمارستان شفا گفت که رژیم اشغالگر بیمارستان شفا را تبدیل به پادگان کرده است. تانک های ارتش اشغالگر از همه سمت ها بیمارستان را قبل از حمله به آن محاصره کردند.

این خبرنگار گفت که ده ها پیکر در خیابان های اطراف بیمارستان هستند و اشغالگر هر چه اطراف آن بود را بمباران کرده است.

 

صدور مجوز حمل سلاح برای 31 هزار صهیونیست

وزارت امنیت رژیم اسرائیل اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ علیه غزه 31 هزار مجوز حمل سلاح برای صهیونیست ها صادر کرده است. درخواست ها برای حمل سلاح تا کنون از 236 هزار درخواست فراتر رفته است.

 

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 368 نفر رسید

اشغالگر اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جریان جنگ غزه افزایش یافته است.

به گزارش  الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جریان جنگ غزه افزایش یافته است.

ارتش اشغالگر نام دو افسر خود که در درگیری های نوار غزه به دست مقاومت از پای درآمدند را اعلام کرد. همچنین تأکید کرد که 4 نظامی دیگرش در درگیری های شمال نوار غزه زخمی شدند.

با کشته شدن این دو افسر شمار نظامیان کشته شده اشغالگر در نبردهای زمینی به 49 نفر رسید و شمار کشته نظامیان کشته شده این رژیم از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر تا کنون به 368 نظامی و 59 پلیس رسید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.