تجاوز اسرائیل به نوار غزه وارد سی و نهمین روز خود شد و در این بین شمال نوار غزه در طول شب در معرض بمباران و گلوله باران توپخانه ای شدید قرار داشت.

به گزارش جماران، تجاوز اسرائیل به نوار غزه وارد سی و نهمین روز خود شد و در این بین شمال نوار غزه در طول شب در معرض بمباران و گلوله باران توپخانه ای شدید قرار داشت.

در همین حال، ارتش رژیم اشغالگر از کشته شدن دو نظامی دیگر خود و زخمی شدن چهار نظامی خبر داد و بدین ترتیب شمار نظامیان اسرائیلی که در جنگ زمینی توسط مقاومت از پای درآمدند به 47 نفر رسید.

در مقابل، گردان های قسام اعلام کرد که 12 تانک و نفربر اسرائیلی را با گلوله های یاسین 105 هدف قرار داد  و آنها را منهدم کرد.

 

جدیدترین تحولات روز سی و نهم جنگ غزه:

 

 

 

گردان های قسام:9نظامی اسرائیلی را کشتیم و 22 تانک را منهدم کردیم

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه از صبح امروز تا کنون توانستند که 9 نظامی اسرائیلی را بکشند و 22 تانک و خودروی زرهی را به طور کلی یا جزئی در همه محورهای نوار غزه منهدم کنند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: در درگیری مبارزان قسام با نظامیان اشغالگر در بیت حانون در شمال باریکه غزه، نیروهای مقاومت 2 نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر به هلاکت رساندند و 3 نفر دیگر را مجروح کردند.

مبارزان این گردان‌ها همچنین ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی را در محور شمال شهر غزه از فاصله صفر از پای درآورده و یک نفربر و دو تانک اسرائیلی را هم در همین منطقه با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و به آتش کشیدند.

قسام اعلام کرد که پایگاه نظامی اسرائیلی رعیم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

همچین گردان‌های قسام از هدف قرار دادن تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ و تاندوم خبر داد. همچنین دو تانک و یک بلدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال غرب غزه با گلوله‌های آر پی جی هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام از هدف قرار دادن یک سامانه خمپاره‌انداز ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ خبر داد.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که خودروها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه کرم ابو سالم در مجاورت باریکه غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است.

 

فعالیت همه بیمارستان های غزه به جز یکی متوقف شد

سازمان ملل اعلام کرد که فعالیت همه بیمارستان های نوار غزه به جز یکی متوقف شده است.

 

 عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ادعاهای اشغالگر درباره بیمارستان ها دروغ است

 اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت از سازمان ملل درخواست کرده‌ایم برای اثبات کذب بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده نظامی مقاومت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه، یک کمیته بین‌المللی تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، اسامه حمدان در این باره اظهار داشت: بار دیگر از سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی می‌خواهیم برای حمایت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در نوار غزه حضور یابند.

وی افزود: خاکسپاری پیکر ۱۷۰ شهید در قبرهای دسته جمعی در بیمارستان شفا، برای جامعه جهانی مایه ننگ است و رژیم اشغالگر اسرائیل برای ارتکاب یک نکبت جدید در مقابل دیدگان جهان مدرن برنامه‌ریزی می‌کند.

اسامه حمدان تصریح کرد: هدف اشغالگران از حمله به بیمارستان‌ها، آواره کردن ملت فلسطین و تکرار نکبت است و ادعاهای این رژیم درباره بیمارستان‌های غزه به ویژه بیمارستان الرنتیسی ساده لوحانه و نشان دهنده وضعیت روحی یک ارتش شکست خورده است.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: همچنان منتظر بازگشایی کامل گذرگاه رفح برای وارد شدن کمک‌های بشردوستانه و مداوای زخمی‌ها هستیم.

اسامه حمدان تأکید کرد: به همگان اطمینان می‌دهیم که گردان‌های مقاومت در وضعیت خوبی به سر می‌برند و کنترل میدان را در اختیار دارند و به اشغالگران که تاکنون ۱۸۰ تانک را از دست داده‌اند نیز می‌گوییم که ما هنوز در ابتدای جنگ هستیم و در آینده، ضربات بزرگتر و سنگین‌تری را خواهند دید.

عضو دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: ما به نمایندگی از امت اسلامی و عربی، در میدان نبرد حضور داریم و برای آزادی سازی سرزمین‌مان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تلاش می‌کنیم.

اسامه حمدان در پایان ضمن تقدیر از حمایت ملت‌های عرب و مسلمان و همچنین سایر آزادگان جهان، از آنها خواست به تظاهرات خود تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

 

آژیرهای خطر در شهر ایلات به صدا در آمدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهر ایلات در ساحل دریای سرخ برای دومین بار از صبح امروز تا کنون به صدا در آمدند.

 

سی ان ان: حماس و اسرائیل به توافق آتش بس نزدیک شدند

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که یک مسئول آمریکایی گفت که حماس و اسرائیل به توافق آزادی برخی اسیرا در غزه در مقابل آتش بس موقت نزدیک شدند.

این مسئول گفت که با وجود این پیشرفت اما مذاکرات نوسان زیادی دارد و ممکن است از هم بپاشد.

 

یونیسف: بیش از 4600 کودک تا کنون در غزه جان خود را از دست داده اند

یونیسف اعلام کرد که تا کنون در جنگ علیه نوار غزه بیش از 4600 کودک جان خود را از دست داده اند.

یونیسف تأکید کرد که بیمارستان هایی که کودکان در آن هستند در معرض بمباران قرار دارند.

 

شهادت 22 فلسطینی در سلسله بمباران خان یونس

یک منبع پزشکی اعلام کرد که در سلسله بمباران خانه های غیرنظامیان در خان یونس از بامداد امروز تا کنون 22 نفر شهید شدند.

زخمی شدن3 نفر در تل آویو

در حمله موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه به تل آویو 3 اسرائیلی زخمی شدند.

 

گردان های قسام 7 نظامی اسرائیلی را در شمال غزه از پای در آورد

گردان های قسام اعلام کرد که 7 نظامی اسرائیلی را در محور شمال شهر غزه از فاصله صفر از پای در آورد.

 

وقوع دو انفجار در تل آویو

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای دو انفجار مهیب در تل آویو شنیده شده است.

این خبرنگار تأکید کرد که اندکی قبل از آن مقاومت فلسطین تل آویو و شماری از شهرک ها و مراکز نظامی اسرائیلی را موشک باران کرد.

 

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع صهیونیستی

حزب الله لبنان امروز از حمله به چند موضع صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر داد.

در ادامه حملات راکتی از جنوب لبنان به مواضع صهیونیستی،، مبارزان حزب الله لبنان پایگاه اسرائیلی «برکه ریشا» و اطراف آن را هدف حملات راکتی قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که امروز برای بار دوم پایگاه اسرائیلی المرج در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را هدف قرار دادیم.

منابع خبری تاکید کردند که دو راکت از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی «رویسات العلم» در تپه‌های کفرشوبا در اراضی اشغالی شلیک شد.

منابع خبری همچنین از فعال شدن آژیر هشدار در بسیاری از شهرک‌های مرزی در الجلیل غربی در اراضی اشغالی و حملات راکتی از جنوب لبنان به این مناطق خبر دادند.

از سوی دیگر، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امروز 4 موشک ضدزره به اردوگاه ارتش در الجلیل اعلی شلیک شد.

حملات توپخانه ای ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک کفرشوبا و کشتزارهای حلتا در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

 

بیمارستان الرنتیسی غزه به دلیل ادامه حمله اشغالگر به آن تخلیه شد

مدیر بیمارستان الرنتیسی در نوار غزه اعلام کرد: مجبور شدیم که بیماران، آوارگان و کادرهای پزشکی را به دلیل ادامه بمباران این بیمارستان توسط رژیم اشغالگر تخلیه کنیم.

 

بمباران یک مدرسه در غزه منجر به شهادت و زخمی شدن شماری فلسطینی شد

  خبرنگار الجزیره گزارش داد که در اثر بمباران یک مدرسه در منطقه شیخ رضوان در غزه که پناهندگان را در خود جای داده است شماری از پناهندگان شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

 

وقوع انفجارهای مهیب در ایلات

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای انفجارهای مهیبی در شهر ایلات در  ساحل دریای سرخ شنیده شده است

رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که آژیرهای خطر در شهر ایلات به صدا در آمدند.

 

گردان های قسام: دو تانک صهیونیستی را در محور غرب غزه هدف قرار دادیم

گردان های قسام اعلام کرد که دو تانک اسرائیلی را در محور غرب غزه با گلوله های یاسین 105 هدف قرار داد.

 

آژیرهای خطر در الجلیل غربی به صدا در آمدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک های مرزی در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی به صدا در آمدند.

 

 هشدار فائو: همه ساکنان غزه دچار فقدان امنیت غذایی هستند

سازمان فائو اعلام کرد که همه ساکنان غزه دچار "فقدان امنیت غذایی" شده اند.

شو دونیو، مدیر کل سازمان فائو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این سازمان همه ساکنان غزه را در این مقطع زمانی دچار فقدان امنیت غذایی می داند.

وی افزود "تشدید حملات تأثیر بسیار زیادی بر همه ابعاد امنیت غذایی این منطقه بر جای گذاشته است".

وی در ادامه گفت: تأمین آب و غذا و دارو و سوخت از اولویت های بدیهی برای کاهش درد و رنج انسان هاست و ما نمی توانیم اهمیت کمک های کشاورزی فوری برای بقا را نادیده بگیریم.

این مقام مسئول در سازمان ملل در ادامه گفت: حتی قبل از شروع جنگ، حدود 60 درصد از خانواده ها در غزه دچار فقدان امنیت غذایی بوده اند. اما با شروع جنگ فعالیت های کشاورزی و غذایی در غزه به کلی متوقف شد

 

درگیری مسلحانه فلسطینی ها با اشغالگران در کرانه باختری

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری های مسلحانه میان مبارزان فلسطین با نیروهای اشغالگر در طولکرم در شمال کرانه باختری ادامه دارد.

اصابت چندین موشک به عسقلان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شماری موشک شلیک شده از نوار غزه به شهر عسقلان در غلاف غزه اصابت کردند.

دفن شهدا داخل بیمارستان شفا در غزه

 مدیر بیمارستان شفا در غزه به الجزیره گفت که مجبور شدیم شماری از شهدا را بعد از تحلیل رفتن پیکرهای شان و عدم موافقت با بیرون بردن آنها   داخل قبری کوچک که برای دفن همه شهدا جا ندارد، دفن کنیم.

این مسئول افزود که روز دوشنبه چندین عملیات جراحی را بدون بی هوشی و بدون اکسیژن انجام دادیم و 40 تن از زخمی ها داخل این بیمارستان به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشست نوار غزه نیز اعلام کرد که بین 100 تا 120 شهید را داخل مقبره دسته جمعی داخل بیمارستان دفن می شوند.

 

اعتراض 400 تن از کارکنان آژانس های دولتی آمریکا به حمایت بایدن از اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که بیش از 400 تن از کارکنان آژانس های دولتی آمریکا به حمایت بایدن از اسرائیل در حمله این رژیم به غزه، اعتراض کردند.

 

شلیک دو موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که امروز دو موشک ضد تانک از لبنان به سمت پایگاه های نظامی اسرائیلی در منطقه الجلیل بالا شلیک شده است و ارتش این رژیم نیز به این حمله پاسخ داده است.

 

حمله به مدرسه سازمان ملل در مرکز غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که  در گلوله باران توپخانه ای اسرائیل به اطراف مدرسه وابسته به آژانس امداد رسانی و کاریابی  پناهندگان فلسطینی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه  حمله کرد.

      غزه 32     

 

تانک های اشغالگر بیمارستان الحلو در غزه را محاصره کردند

خبرنگار الجزیره گفت که تانک های اسرائیلی بیش از 100 بیمار و کادر پزشکی را در بیمارستان الحلو در نوار غزه محاصره کرده اند.

 

ارتش اسرائیل: مقابله با  شئی مشکوک بر فراز ساحل عکا

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که سامانه های دفاعی این رژیم با شئی مشکوک بر فراز ساحل عکا مقابله کردند.

 

بیمارستان های جنوب غزه از خدمات رسانی خارج می شوند

مدیر کل بیمارستان ها در نوار غزه گفت که فعالیت بیمارستان ها در جنوب نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت شان شروع به توقف کرده است.

 

پاریس خواستار آتش بس انسانی فوری و دائمی در غزه شد

دولت فرانسه خواستار برقراری آتش بس فوری و دائمی انسانی شد که باید منجر به آتش بس شود.

 

تخریب کامل 12 منزل روی سر اهالی اردوگاه جبالیا 

طبق آمارهای اولیه شب گذشته ، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه باشگاه خدمات جبالیا در شمال غزه، بیش از 30 فلسطینی به شهادت رسیدند و 12 منزل آنان به طور کامل تخریب شد.

تلوزیون دولتی فلسطین اعلام کرد : در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه باشگاه خدمات جبالیا در شمال غزه، ده ها شهید از زیر آوار بیرون کشیده شده و 12 باب منزل مسکونی به طور کامل ویران شده اند.

تلوزیون دولتی فلسطین در کانال تلگرامی خود عکس هایی را از شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه مسکونی منتشر کرد.

به گفته منابع محلی ، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزل خانواده السوارکه واقع در کنار مدرسه الفاخوره در مرکز جبالیا، 6 شهروند به شهادت رسیدند.

این منابع از انتقال اجساد شهدا و مجروحان به بیمارستان اندونزی در بیت لاهیا در شمال غزه خبر دادند.

دفتر اطلاع رسامی دولتی در غزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 11 هزار 240 فلسطینی از ابتدای شروع جنگ در هفتم اکتبر تا الان به شهادت رسیده اند که 4630 نفر از آنها، کودک و 3130 نفر زن هستند. 29 هزار نفر دیگر هم مجروح شده اند.

وزارت بهداشت در غزه هم اعلام کرد که خیابان های شمال غزه پر از جنازه شده اند و آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست زیرا ارتش رژیم اشغالگر هر آمبولانس یا امدادگری را که قصد نزدیک شدن به آن منطقه را داشته باشند، هدف قرار می دهند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که آمار شهدای کادر پزشکی اعم از پزشک و پرستار و امدادگر به 198 نفر رسیده است. 21 نفر از افراد دفاع مدنی و 51 خبرنگار هم به شهادت رسیده اند.

 

بیمارستان المعمدانی فعالیت خود را از سر گرفت

بیمارستان المعمدانی به رغم کمبود کادر پزشکی و تجهیزات فعالیت خود را از سر گرفت.

این بیمارستان شاهد یکی از وحشتناک ترین جنایت های اشغالگر در طول جنگ بود که در جریان حمله هوایی اشغالگر به آن صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

 

دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیقات بین المللی درباره جنایات اسرائیل شد

دیده بان حقوق بشر از کمیته تحقیقات بین المللی مستقل و دادگاه بین المللی جنایات جنگی خواست که درباره حوادث غزه تحقیقات انجام دهند.

دیده حقوق بشر از دولت اسرائیل خواست که حمله به بیمارستان ها را متوف کند.

 

در حمله دو خانه در خان یونس 13 نفر شهید شدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حمله اشغالگر به دو خانه در خان یونس در جنوب نوار غزه 13 نفر شهید شدند.

 

شمار شهدای کرانه باختری افزایش یافت

شمار شهدای کرانه باختری طی شب گذشته به 6 نفر از جمله 5 نفر در شهر و اردوگاه طولکرم رسید و 9 نفر نیز زخمی شدند که حال 3 نفر آنها وخیم گزارش شده است.

همچنین نیروهای اشغالگر به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری از چند محور حمله کردند و یک خانه را محاصره کردند.

 

کانادا خواستار حمایت از غیرنظامیان غزه شد

میلانی جولی وزیر خارجه کانادا خواستار حمایت از غیرنظامیان در غزه و ورود آب، غذا و سوخت مورد نیاز به نوار غزه شد.

 

کشته شدن دو اشغالگر دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 47 نفر رسید

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای زمینی شمال نوار غزه 2 نظامی دیگر این رژیم به دست مقاومت فلسطین کشته شدند و 4 نظامی دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

روز دوشنبه ارتش اشغالگر اعلام کرده بود که دو سربازش در نبردهای کنونی در نوار غزه کشته شدند و یکی دیگر نیز زخمی شد.

بدین ترتیب شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده در نوار غزه از زمان حمله زمینی به نوار غزه در بیست و هفتم اکتبر تا کنون به 47 نظامی رسید.

 

احتمال برقراری آتش بس 5 روزه

واشنگتن پست نوشت که یک مسئول بلندپایه اسرائیلی گفت که آتش بس موقت به مدت 5 روز برای تبادل اسیران در نوار غزه برقرار می شود.

 

فعالیت بیمارستان های غزه طی 48 ساعت دیگر متوقف می شود

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه گفت که بیمارستان های نوار غزه در سایه حملات اشغالگر به آنها دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند.

این سخنگو تأکید کرد که اگر کمک ها وارد غزه نشوند فعالیت بیمارستان های غزه تا 48 ساعت دیگر متوقف خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.