بمباران و حملات اشغالگر به اهداف غیرنظامی و زیرساخت های نوار غزه که از یک ماه پیش آغاز شد، تشدید شده است.

به گزارش جماران، در سی امین روز از جنگ علیه غزه رژیم اشغالگر به بمباران غیرنظامیان ادامه داد و جنایت جدیدی  را در ادروگاه المغازی مرتکب شد که طی آن 45 فلسطینیی به شهادت رسیدند. این رژیم همچنین به بمباران بیمارستان و مراکز اسکان پناهندگان ، زیرساخت هایی مانند پل ها و منبع های اب و چاه ها ادامه داد.

این در حالی است که درگیری مبارزان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری گسترش پیدا کرده و در آخرین تحول گردان جنین در یگان های قدس -شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی- اعلام کرد که خودروهای زرهی رژیم اشغالگر که در اردوگاه نفوذ کرده بودند را با بمب منفجر کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تا کنون 9770 فلسطینی شهید شدند که 70 درصد آنها کودک و زن هستند. همچنین رژیم اشغالگر طی ساعت های گذشته 10 جنایت بزرگ مرتکب شد که طی آنها 231فلسطینی شهید شدند.

در این بین مقاومت فلسطین در نوار غزه  به مقابله با نیروهای اشغالگر که که وارد نوار غزه شدند ادامه می دهد و روز و شب گذشته تلفات انسانی و مادی سنگینی به اشغالگران تحمیل کرده است. 

در عرصه سیاسی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از پیشرفت در رایزنی ها درباره آتش بس انسانی در غزه خبر داد و راهپیمایی های بزرگی در آمریکا و کشورهای اروپایی برپا شد که خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شد.

 

جدیدترین تحولات روز سی ام جنگ علیه غزه:

 

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 347 نفر رسید

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده اسرائیل از هفتم اکتبر تا کنون به 347 نفر رسید.

 

شلیک 10 موشک به شمال فلسطین اشغالی و شکست گنبد آهنین

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که 10 موشک توسط حزب الله به سمت شهرک های شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند که برای نخستین بار از ابتدای درگیری ها در شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان مورد استفاده قرار می گیرند.این موشک ها به مکان های مختلف اصابت کردند.

خبرنگار المنار نیز گزارش داد که گنبد آهنین در رهگیری موشک های شلیک شده از لبنان شکست خورد و شماری از آنها به کریات شمونه اصابت کردند و منجر به وقوع آتش سوزی شدند.

 

اصابت موشک به تل آویو

رسانه های اسرائیلی از اصابت موشک به تل آویو و شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در این شهر خبر دادند.

 

 

 

ارتش اشغالگر بر بمباران اطراف بیمارستان ها متمرکز شده است

دولت نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر تهدیدش برای حمله به بیمارستان های نوار غزه را عملی کرده و بیشتر حملات هوایی اش امروز بر اطراف بیمارستان ها متمرکز بوده است.

آژیرهای خطر در سدیروت و غلاف غزه به صدا در آمد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهر سدیروت و بسیاری از شهرک های غلاف غزه به صدا در آمده است.

 

رهبر مخالفان اسرائیلی: اسرائیل نه دولت اخلاقگراست و نه قدرت منطقه ای است و نه در جنگ پیروز می شود

یائیر لایپید رهبر مخالفان در سرزمین های اشغالی گفت اسرائیل نه یک دولت اخلاقگرا است و نه جای امنی(در سرزمین های اشغالی) وجود دارد و نه یک قدرت منطقه ای است و نه در جنگ پیروز می شود.

 

قطر تهدید به حمله هسته ای به نوار غزه را محکوم کرد

دولت قطر تهدید یکی از وزرای دولت اشغالکر به حمله هسته به نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

 

بمباران گسترده نوار غزه و قطع ارتباطات و اینترنت

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر مناطق مختلف نوار غزه را به شدت بمباران کردند و ارتباطات و اینترنت در این منطقه قطع شده است.

 

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 346 نفر رسید

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که از زمان حمله زمینی به غزه تا کنون 30 نظامی اش توسط مقاومت فلسطین کشته شدند و بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده این رژیم از زمان آغاز طوفان الاقصی تا کنون به 346 نظامی رسید.

گردان های قسام سدیروت را موشک باران کرد

المنار گزارش داد که گردان های قسام شهر بئر السبع را در نزدیکی غزه در واکنش به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، موشک باران کرد.

 

حمله موشکی و توپخانه ای حزب الله به یک مرکز نظامی اسرائیلی 

حزب الله لبنان مرکز نظامی الضهیره را با موشک و توپخانه هدف قرار داد و تلفاتی را بر ارتش اشغالگر تحمیل کرد.

 

حمله تند عربستان به دولت اشغالگر و اظهارات یک وزیر صهیونیستی درباره حمله اتمی به غزه

 وزارت خارجه عربستان سعودی سخنان افراطگرایانه عمیخای الیاهو وزیر میراث رژیم اشغالگر درباره حمله هسته ای به نوار غزه محاصره شده را به شدت محکوم کرد.

عربستان سعودی این گونه سخنان را نشان دهنده افراطگرایی و وحشی گری اعضای دولت اسرائیل دانست.

وزارت خارجه عربستان برکنار نکردن فوری این وزیر و بسنده کردن به تعلیق عضویتش را نشان دهنده اوج زیرپاگذاشتن همه معیارها و ارزش های انسانی، اخلاقی، دینی و حقوقی توسط دولت اسرائیل دانست.

این در حالی است که سخنان این وزیر داد خود اسرائیلی ها را نیز در آورد و "یائیر لاپید" رهبر ائتلاف مخالفان در رژیم صهیونیستی گفته های وزیر جنجالی کابینه نتانیاهو مبنی بر امکان زدن غزه با بمب اتم را دیوانه وار دانست و خواهان برکناری او شد.

عمیحای الیاهو وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی امروز گفته بود: یکی از گزینه ها که باید بررسی شود، انداختن بمب اتم روی غزه است. (کشته شدن) ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) در غزه نیز جزء هزینه جنگ است.

یائیر لاپید رهبر ائتلاف مخالفان در رژیم صهیونیستی خواستار برکناری الیاهو از کابینه شد و گفته های او را گفته هایی "تکان دهنده و دیوانه وار از سوی یک وزیر غیرمسئول" توصیف کرد.

او افزود که این گفته ها به خانواده های اسیران صهیونیست و "توده اسرائیلی ها و جایگاه بین المللی اسرائیل آسیب رسانده است."

لاپید همچنین گفت: "حضور تندروها در کابینه ما را به خطر می اندازد."

"یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که اظهارات الیاهو "غیرمسئولانه است و خوب است که او یکی از مسئولین امنیت اسرائیل نیست."

پیش از این نیز محافل داخلی صهیونیستی به گفته های جنجال برانگیز وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است، واکنش نشان دادند.

این محافل او را "وزیری کودن" خطاب کرده و خواهان "بسته شدن دهانش و کناره گیری اش از قدرت" شدند زیرا هرچه را تل آویو در این مدت برای جلب حمایت از خود در جهان رشته بود؛ پنبه کرده است.

درپی درخواست وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای زدن نوار غزه با بمب اتم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته های وزیرش شانه خالی کند.

نتانیاهو اظهار داشت: گفته های عمیحای الیاهو در مورد ریختن بمب اتمی روی غزه جدا از واقعیت است.

دفتر نتانیاهو هم در همین راستا اعلام کرد که نتانیاهو دستور توقف حضور «عمیحای الیاهو» در نشست های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است.

 

 

یورش بزرگ نیروهای اشغالگر به اسیران فلسطینی در زندان مجدو

رسانه های اسرائیلی از یورش بزرگ نیروهای اشغالگر به اسیران فلسطینی در زندان مجدو خبر داد و گفتند که در یورش زندانیان یهودی نیز به زندانبانان کمک می کنند.

 

حمله حزب الله لبنان به یک خودروی اسرائیلی و کشته و زخمی شدن شماری صهیونیست

حزب الله لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی اسرائیلی را در مرکز نظامی بیاض بلیدا با موشک هدایت شونده هدف قرار داد و شماری از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

بارش خمپاره های مقاومت بر سر اشغالگران در غزه

گردان های قسام اعلام کرد که تجمع خودروها و تانک های اسرائیلی را که در غرب منطقه ایرز وارد غزه شده بودند را با خمپاره مورد حمله قرار داد.

 

شمار شهدای نوار غزه به 9770 شهید از جمله 4800 کودک و 2550 زن رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر از 30 روز پیش تا کنون در حال نسل کشی و پاکسازی قومی است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 9770 شهید از جمله 4800 کودک و 2550 زن رسید.

وزارت بهد اشت فلسطین  تصریح کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته رژیم اشغالگر 24 کشتار مرتکب شد که  در آنها 243 فلسطینی شهید شدند.

 

شهادت 243 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

وزارت بهداشت فلسطین: طی بیست و چهار ساعت گذشته رژیم اشغالگر 24 کشتار در نوار غزه مرتکب شد که  در آنها 243 فلسطینی شهید شدند.

 

30 نظامی اسرائیلی در حمله زمینی به غزه تا کنون کشته شدند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که با کشته شدن یک نظامی دیگر در نبردهای نوار غزه شمار نظامیان کشته شده این رژیم از زمان آغاز حمله زمینی به این منطقه به 30 نظامی رسید.

 

قسام دو تانک دیگر اسرائیل را در غزه منهدم کرد

گردان های قسام اعلام کرد که دو تانک اسرائیلی را در بیت حانون با گلوله های یاسین 105 منهدم کرده است.

30 شهید در حمله به یک خانه در بندر غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران منزل خانواده ابو حصیره در نزدیکی بندر غزه 30 فلسطینی شهید شدند.

 

گردان های قسام شماری از نظامیان اسرائیلی را کشت

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه با استفاده از یک گلوله یاسین 105 یک تانک اسرائیلی را در شمال غرب غزه منهدم کردند و شماری از نظامیان را فاصله نزدیک کشتند. 

 

سازمان جهانی بهداشت: 100 حمله اسرائیل به مراکز درمانی در غزه را ثبت کرده است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ه 100 حمله به مراکز درمانی در نوار غزه را از هفتم اکتبر تا کنون مستند کرده است.

این سازمان تأکید کرد که حمله اسرائیل به مراکز درمانی در غزه منجر به شهادت 504 نفر و آسیب به 39 مرکز و 31 آمبولانس شده است.

 

 

گردان های قسام دو تانک اسرائیلی را در غزه منهدم کرد

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزانش دو تانک اسرائیلی را در جنوب غرب تل الهوی با گلوله های«یاسین 105» منهدم کردند.

 

مدیر برنامه جهانی غذا ناقوس خطر را در غزه به صدا در آورد

«سیندی مکین» مدیر برنامه جهانی غزه گفت که پدران در نوار غزه نمی دانند که آیا می توانند امروز غذای کودکان خود را تأمین کنند یا نه، یا فردا زنده می مانند یا می میرند.

مکین درخواست فوری کرد که کمک های انسانی به شکل فوری و گسترده و امن به نوار غزه برسد.

 

نتانیاهو وزیر میراث دولت خود را تا اطلاع ثانوی اخراج کرد

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر عمیخای الیاهو وزیر میراث این رژیم را تا اطلاع ثانوی از نشست دولتش اخراج کرد.

وزیر میراث در دولت رژیم اشغالگر در سخنانی غیرانسانی گفت که انداختن بمب هسته یا روی نوار غزه راه حل ممکنی است.

الیاهو گفت که نوار غزه نباید روی زمین باقی بماند و اسرائیل باید شهرک ها را بار دیگر د راین منطقه ایجاد کند.

 

یک وزیر اسرائیلی : با بمب هسته ای باید غزه را از روی زمین محو کنیم

«عمیخای الیاهو» وزیر میراث در دولت رژیم اشغالگر در سخنانی غیرانسانی گفت که انداختن بمب هسته یا روی نوار غزه راه حل ممکنی است.

الیاهو گفت که نوار غزه نباید روی زمین باقی بماند و اسرائیل باید شهرک ها را بار دیگر د راین منطقه ایجاد کند.

 

اسرائیل یک پل را در نوار بمباران کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر یک پل ارتباطی میان اردوگاه النصیرات و روستای المغرافه در مرکز نوار غزه را بمباران کرد. 

خبرنگار الجزیره گفت که این رژیم به شکل مکرر دارد زیرساخت های نوار غزه از جمله منبع های آب، تجهیزات انرژی خورشیدی که برق برخی مراکز حیاتی را تأمین می کنند را بمباران و منهدم می کند.

 

شمار شهدای جنایت اسرائیل در اردوگاه المغازی به 45 شهید رسید

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت که شمار شهدای بمباران اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه به 45 شهید رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه نیز گفت که بیشتر شهدا و زخمی ها از کودکان و زنان هستند.

 

بمباران یک مسجد در شرق جبالیا

خبرنگار الجزیره گفت که رژیم اشغالگر یک مسجد در شرق جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد.

روز گذشته نیز رژیم اشغالگر دو مسجد را در مناطق زیتون و صبره در جنوب شهر غزه ویران کرد.

این در حالی است که بمباران و حملات اشغالگر به اهداف غیرنظامی و زیرساخت های نوار غزه که از یک ماه پیش آغاز شد، تشدید شده است.

 

چاد سرپرست سفارت خود در تل آویو را فراخوند

وزارت خارجه چاد اعلام کرد که سرپرست سفارت خود در سرزمین های اشغالی را به دلیل قتل غیرنظامیان بی گناه در غزه توسط رژیم اسرائیل به کشور فراخوانده است.

 

بمباران مرکز پلیس در خان یونس

رژیم اشغالگر مرکز پلیس در بنی سهیلا در شرق خانیونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد و قایق های جنگی این رژیم نیز ساحل خان یونس را گلوله باران کردند.

گردان های قسام پیش از این اعلام کرد که نیروهایش در درگیری های شبانه با اشغالگران در شرق خانیونس پس از گرفتار کردن اشغالگران در کمین، دو تانک این رژیم را منهدم کردند.

 

شهادت 3 فلسطینی در شرق قدس

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری فلسطینی ها با اشغالگران در شرق قدس 3 فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

شهرداری بیت لاهیا: اشغالگر خدمات عمومی را هدف قرار می دهد

شهرداری بیت لاهیا در شمال نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر به عمد چاه ها و منابع آب را هدف قرار می دهد و به خدماتی که شهرداری  ارائه می دهد آسیب می زند. شهردای بیت لاهیا تأکید کرد که رژیم اشغالگر دو چاه و یک منبع آب را که آب 70 هزار نفر را منطقه تل الزعتر تأمین می کند منهدم کرد.

 

درگیری معترضان و پلیس اسرائیل در مقابل مقر اقامت نتانیاهو

شب گذشته تظاهرات گسترده ای در اراضی اشغالی برگزار شد؛ معترضان خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند.

شب گذشته تظاهرات گسترده ای در اراضی اشغالی برگزار شد؛ معترضان خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند.

همزمان خانواده های اسرای اسراییلی نیز با برگزاری تظاهرات، به سمت مقر اقامت نتانیاهو به حرکت درآمدند.

 

برگزاری روز جهانی حمایت از ملت فلسطین در تونس

احزاب سیاسی تونس از جمله حزب کارگران و حزب ملی گرایان دموکرات و سازمان های جامعه مدنی مراسم بزرگداشت روز جهانی حمایت از ملت و مقاومت فلسطین را برگزار کردند.

این مراسم به عنوان بخشی از برنامه های کنفرانس بین المللی ملت های عضو جنبش های ضد امپریالیستی برگزار شد.

این کنفرانس از جنبش های ضد امپریالیستی از چهل کشور جهان به منظور حمایت از غزه – که از حدود یک ماه پیش مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است – تشکیل شده است.

با اینکه تنها حدود یک ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه گذشته است، احزاب و گروه های سیاسی و مدنی تونس توانسته توده عظیمی از ملت این کشور را حول محور حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطین، جذب کنند.

احزابی از جمله حزب کارگران، روز جهانی حمایت از ملت فلسطین را در چارچوب کنفرانس بین المللی ملتها برای اعمال فشار بر دولت های خود به منظور آتش بس در غزه برگزار کردند.

در این مراسم حمه الهمامی، دبیر کل حزب کارگران تونس گفت: جنبش های بسیاری در اروپا، آسیا و آفریقا برای آتش بس و توقف نسل کشی در فلسطین شکل گرفته اند و ما معتقدیم که این جنبش می تواند با اعمال فشار بر دولت ها، آنها را از حمایت از تجاوزات رژیم اشغالگر و سازش با این رژیم بازدارد.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی خواستار جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی شده و همدستی و حمایت غرب از این رژیم را محکوم کردند و خواستار آن شدند که در حمایت از حق فلسطین، به شعار بسنده نشود.

محمد جمور، از رهبران حزب ملی گرای دموکرات هم گفت: "ده ها هزار و حتی صدها هزار نفر از ملت های مختلف، با شرکت در تظاهرات می توانند دولت های خود را تحت تأثیر قرار دهند و من معتقدم که حتی در کشورهای عربی ادامه تحرکات مردمی در حمایت از ملت فلسطین می تواند نظام های حاکم را حتی در تونس تحت فشار قرار دهد."

سندیکاها و تشکل های دانشجویی تونس نمایشگاه عکسی را در مرکز شهر تونس، پایتخت این کشور، از جنایات رژیم اشغالگر علیه کودکان و مردم عادی و بی دفاع برپا کرده اند.

سعد عبید، دبیر کل سازمان مشاغل تونس با اشاره به این نمایشگاه عکس گفت: "رسانه های غربی هیچ یک این عکس ها را نشان دهنده خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم که به سطح جنایت علیه بشریت و نسل کشی در فلسطین و قتل عام کودکان و زنان و سالخوردگان رسیده است، منتشر نمی کنند. اما با راه اندازی این نمایشگاه از همه رسانه ها برای بازدید دعوت می کنیم".

مقاومت فلسطین درک جدیدی از آزادی و فداکاری را در میان ملتهای مختلف ایجاد کرده است.

 

واکنش اوباما به جنگ غزه؛ کشتار مردم فلسطین «غیرقابل تحمل» است

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا مقام‌های جهان را در خونریزی‌های غزه همدست دانست و گفت که آن‌چه بر سر فلسطینیان می‌آید، غیرقابل تحمل است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا تصریح کرد که در خونریزی‌های فعلی در نوار غزه، «همه تاحدی همدست» هستند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد، اوباما در واکنش به تحولات یک ماه اخیر در اراضی اشغالی و تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها گفت: «آن‌چه حماس انجام داد، هولناک بود و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و همچنین آن‌چه که حقیقت دارد این است که اشغالگری و آن‌چه بر سر فلسطینیان در حال رخ دادن است، غیرقابل تحمل است».

رئیس‌جمهور پیشین دموکرات ایالات متحده آمریکا در ادامه تحلیل پیچیده‌ای از درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در غزه ارائه داد و به هزاران مشاور پیشین گفت که همگی آن‌ها در خونریزی فعلی در غزه، «تاحدی همدست هستند».

وی در این خصوص گفت:‌«من به این موضوع نگاه می‌کنم و به گذشته فکر می‌کنم. در دوران ریاست‌جمهوری خود چه کاری می‌توانستم بکنم که تا به همان اندازه که تلاش کردم، این کار را به جلو ببرم؟»

اما بخشی از من هست که هنوز می‌گوید: "بسیار خب، آیا کار دیگری بوده که من می‌توانستم انجام دهم و انجام ندادم؟»

اوباما در حالیکه متقاعد شده بود که می‌تواند رئیس‌جمهوری باشد که درگیری‌های چنددهه‌ای بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان را حل کند، وارد کاخ سفید شده بود اما پس از سال‌ها اصطکاک و بی‌اعتمادی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید را ترک کرد.

نتانیاهو از توافق هسته‌ای ایران که در دوران ریاست‌جمهوری اوباما منعقد شده بود و همچنین از تقاضای اوباما برای تعلیق شهرک‌سازی جدید ناامید شده بود.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهارات روز گذشته خود در جمعی از کارکنان سابقش در شیکاگو، به احساسات قوی که جنگ با خود به همراه آورده اعتراف کرد و گفت: «این یک مسئله صدساله است که هم‌اکنون برجسته و مهم شده است» و سپس از مشاوران سابق خود خواست تا «تمام حقیقت را بپذیرند».

وی در این خصوص گفت:‌«و آن‌چه حقیقت دارد این است که تاریخچه‌ای از یهودیانی وجود دارد که احتمالاً نادیده گرفته شده‌اند مگر آن‌که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ های شما یا اجدادتان یا عمو‌ها و دایی‌ها و خاله‌ها و عمه‌های شما داستان‌هایی را درباره جنون ضدیهودیت برایتان تعریف کرده باشند و چیزی که حقیقت دارد این است که در حال حاضر، افرادی هستند که در حال مرگ هستند و هیچ ارتباطی با آن‌چه حماس انجام می‌دهد ندارند».

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا سپس در خصوص کشتار کودکان فلسطینی گفت:‌«حتی آن‌چه من گفتم و به نظر متقاعدکننده می‌آمد، هنوز این حقیقت را به درستی پاسخ نمی‌دهد که چطور مامی‌توانیم امروز از کشته شدن کودکان جلوگیری کنیم؟ »

با این‌حال اوباما در پایان گفت: «اما مشکل این است که اگر در این قضیه غوطه‌ور شوید، خب، طرف دیگر نیز در به یادآوری ویدئویهایی که حماس گرفته و آن‌چه در هفتم اکتبر انجام داد، غوطه‌ور می‌شود و این به مفهوم آن است که ما از مرگ آن کودکان جلوگیری نمی‌کنیم».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.