چینی ها می خواهند صادرات گرافیت از کشورشان را محدود کنند تا قیمت جهانی این ماده بالا برود و بر دولت آمریکا تأثیر بگذارند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، چین محدودیت جدیدی را بر صادرات گرافیت که ماده اصلی مورد استفاده از صنایع باطری خودروهای برقی است اعمال کرد.

به باور کارشناسان این تصمیم چین علیه ایالات متحده آمریکا اتخاذ شده است.

به باور «لیونید خزانف» کارشناس حوزه صنعت «چینی ها می خواهند صادرات گرافیت از کشورشان را محدود کنند تا قیمت جهانی این ماده بالا برود و بر دولت آمریکا تأثیر بگذارند.»

این کارشناس حوزه صنعت پیش بینی کرد که  بعد از محدودیت هایی که چین اعمال کرده است گرافیت بین 15 تا 20 درصد گرانتر شود. چین بزرگترین تولید کننده و صادرکننده گرافیت در جهان به شمار می رود.

از یکم دسامبر آینده صادرات گرافیت از چین نیازمند گرفتن مجوز است. پکن اعلام کرد که این تصمیم را بر اساس منافع ملی اش اتخاذ کرده است.

چین بزرگترین تولید کننده و صادرکننده گرافیت در جهان است و این ماده در همه باطری های خودروهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد و مهمترین مشتری های این ماده نیز آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و لهستان هستند.

به باور کارشناسان این محدودیت های پکن نوعی انتقام گیری از محدودیت هایی است که آمریکا بر فروش تکنولوژی به چین اتخاذ کرده است. این اقدام چین این نگرانی را در غرب به وجود آورده است که پکن صادارت دیگر مواد معدنی کمیاب که بر تولیدشان سلطه دارد را محدود کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین و آمریکا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.