یک سوخت جدید به نیروهای آمریکایی کمک می‌کند تا بتوانند به اهداف دوردست‌تر شلیک کنند.

به گزارش جماران، مقامات آمریکایی می‌خواهند با ترکیب مواد شیمیایی سوخت‌رسان موشک‌ها و راکت‌ها، برد مهمات خود در اقیانوس آرام را بیشتر کنند. به این ترتیب یک سوخت جدید به نیروهای آمریکایی کمک می‌کند تا بتوانند به اهداف دوردست‌تر شلیک کنند.

دو دستیار کنگره و دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با رویترز اعلام کردند که پنتاگون و کنگره به دنبال این هستند که بتوانند با استفاده از پیشرانه‌های قوی‌تر و کلاهک‌های سبک‌تر، برد برخی از تسلیحات کنونی را تا ۲۰ درصد افزایش دهند. 

هفته گذشته، سنا لایحه‌ای را بررسی کرد که طی آن حداقل ۱۳ میلیون دلار برای برنامه‌ریزی، توسعه و ساخت ترکیب شیمیایی برای افزایش برد مهمات اختصاص پیدا می‌کند. این ترکیب شیمیایی که با نام «انرژتیکس» (energetics) شناخته می‌شود، می‌تواند برای رانش موشک‌ها یا جایگزینی مواد منفجره در کلاهک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه کسری لایحه دفاعی ۸۸۶ میلیارد دلاری از کنگره عبور می‌کند، اما این بودجه جدید روندی را آغاز می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به میلیاردها دلار هزینه جدید برای تسلیحات نظامی شود. 

سنا تحت کنترل دموکرات‌ها و مجلس نمایندگان هم تحت کنترل جمهوری‌خواهان است که آنها باید در مورد سطوح بودجه نهایی با هم مذاکره کنند، اما چیزی که مشخص است، این است که هر دو حزب توافق کلی درباره بازدارندگی چین دارند. 

مایک گالاگر، نماینده این کشور به رویترز گفت: «فاصله در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و اندازه ناوگان دریایی چین، به این معنی است که آمریکا به موشک‌های ضدکشتی بیشتری نیاز دارد تا بتواند به اهداف دوردست‌تر برسد.»

چین، آمریکا را در اقیانوس آرام به عنوان یک تهدید می‌بیند و در پاسخ، حضور نظامی خود را در این اقیانوس افزایش داده است. 

گالاگر گفت: «متاسفانه، پنتاگون از انرژتیکس دوران دهه ۱۹۴۰ راضی است و انرژتیکس پیشرفته‌ای مانند سی‌ال-۲۰ را که برای افزایش برد و مرگباری نیروهای ما ضروری است نادیده گرفته است. این در حالی است که هر مقداری که یک موشک‌ می‌تواند طی کند، به همان میزان خطر از یک سرباز آمریکایی دورتر می‌شود.»

 

برنامه‌ سی‌ال-۲۰

افراد آشنا با این طرح به رویترز گفتند که در انتظار تصویب نهایی در کنگره، این لایحه برنامه پنتاگون برای افزایش برد بیشتر به تسلیحات موجود با استفاده از مواد شیمیایی مانند «چاینا لیک کامپوند ۲۰» که به نام سی‌ال-۲۰ هم شناخته می‌شود را مشخص می‌کند. 

همچنین یک مقام ارشد دفاعی گفت که سی‌ال-۲۰ که توسط آزمایشگاهی دولتی در کالیفرنیا در دهه ۱۹۸۰ ارتقا یافته، یکی از بحث‌ انگیز‌ترین ترکیبات شیمیایی مورد بررسی است. 

در این میان کنگره به تحقیقاتی تمایل دارد که نشان می‌دهد تقویت یک موشک با سی‌ال-۲۰ همراه با تغییراتی دیگر، می‌تواند برد آن را حدود ۲۰ درصد افزایش دهد. 

براساس مقاله‌ای که توسط مرکز فناوری انرژی منتشر شده، مواد پرانرژی جدید می‌تواند به یک بمب ۴۰۰ پوندی، درجه مرگباری‌ای به اندازه یک بمب هزار پوندی فعلی را بدهد. این گزارش ادامه داد که چین سی‌ال-۲۰ را در مقیاس صنعتی می‌سازد و آن را در سیستم‌های تسلیحاتی ایجاد کرده است. در آمریکا هم شرکت نورثروپ گرامن یکی از سازندگان اصلی سی‌ال-۲۰ است. 

به گزارش یورونیوز،طبق قانون، بودجه اختصاص یافته سنا برای ایجاد دفتری برای بررسی مواد انرژی‌زا در وزارت دفاع و پاسخگویی به معاون وزیر دفاع کاتلین هیکس استفاده می‌شود. این دفتر یک نهاد هماهنگ کننده میان ارتش، نیروی دریایی و نیروهای هوایی برای کاهش تشریفات سازمانی خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین و آمریکا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.