نتایج نظرسنجی گالوپ پایین ترین سطح اعتماد عمومی به ارتش ایالات متحده از سال 1997 و شدیدترین کاهش در پنج سال گذشته را نشان می دهد.

به گزارش جماران، نتایج نظرسنجی گالوپ پایین ترین سطح اعتماد عمومی به ارتش ایالات متحده از سال 1997 و شدیدترین کاهش در پنج سال گذشته را نشان می دهد.

 بر اساس یک نظرسنجی جدید، اعتماد عمومی به ارتش ایالات متحده همچنان رو به کاهش است و به پایین ترین حد خود در بیش از دو دهه گذشته رسیده است. در نظرسنجی اخیر گالوپ که از 1 تا 22 ژوئن انجام شد، تنها 60 درصد از آمریکایی‌ها اعتماد «بسیار» یا «بسیار زیادی» به ارتش ابراز کردند.

پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر، اعتماد به نظامیان امریکایی در افکار عمومی افزایش یافت و به مدت دو دهه در بالای 70 درصد باقی ماند تا اینکه در سال 2021 به 69 درصد کاهش یافت. سطح اطمینان از آن زمان بیشتر کاهش یافته است - که احتمالاً به خروج پرحاشیه ایالات متحده از افغانستان مرتبط است.

در طول 48 سال گذشته، جمهوری خواهان همواره بالاترین سطح اعتماد را به ارتش نشان داده اند. اما تنها در سه سال گذشته، اعتماد جمهوری خواهان از 91 درصد به 68 درصد کاهش یافته است. مستقل‌ها - که از لحاظ تاریخی سطح اعتماد متوسطی داشتند - اکنون کمترین اعتماد را به ارتش دارند و اعتماد عمومی با 13 درصد کاهش به 55 درصد رسیده است. اگرچه اعتماد به ارتش در میان دموکرات‌ها پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافت، اما این افزایش در سال گذشته از بین رفته است.

 نتایج نشان‌دهنده پایین‌ترین سطح اعتماد عمومی  از سال 1997 و شدیدترین کاهش در پنج سال گذشته است - که منعکس کننده بحران اعتماد در چندین نهاد عمومی دیگر است.  ارتش همچنان بالاترین اعتماد عمومی را در میان 14 نهاد دیگر که در این نظرسنجی شرکت داشتند، به خود اختصاص داده است.

براساس این نظرسنجی ها،  روزنامه‌ها، سیستم قضایی کیفری، اخبار تلویزیون  و کنگره همگی اعتماد کمتر از 20 درصد آمریکایی‌ها را جلب کرده‌اند. کنگره، به ویژه، کمترین اعتماد عمومی را با تنها 8 درصد به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.