روسیه از حملات گسترده اوکراینی ها به برخی مناطق مرزی و حتی دورست اش خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، برخی منابع روسی از وقوع انفجارها در دو منطقه این کشور و حمله پهپادی جدید به شبه جزیره کریمه خبر دادند.

الکساندر بوگوماز فرماندار منطقه مرزی بریانسک روسیه اعلام کرد که روز گذشته-دوشنبه- در منطقه اوچینسک در اثر انفجار یک بمب  یک قطار باربری حامل سوخت از ریل خارج شد. 

بوگوماز افزود که در اثر این حادثه دو واگن از ۷۲ واگن این قطار دچار آتش سوزی شدند و از بین رفتند و نیروهای آتش نشانی موفق شدند بقیه واگن ها را نجات دهند.

در همین حال، روسیه پیش از این اعلام کرد که عملیات نفوذ افراد مسلح اوکراینی به منطقه بریانسک را خنثی کرده است.

در منطقه لنینگراد روسیه در نزدیکی سنت پترزبورگ نیز مسوولان روسی از وقوع انفجار در در تأسیسات برق در روستای سوسانینکی خبر دادند. 

یک مسئول این منطقه از کشف چیزی شبیه به بمب خبر داد.

در تحولی دیگر،شبه جزیره کریمه که از سال ۲۰۱۴ به اشغال روسیه در آمده است، روز دوشنبه بار دیگر شاهد حمله پهپادی شد. این منطقه به شکل پیوسته در معرض حملات پهپادی اوکراین قرار می گیرد.

از سوی دیگر، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که بر اساس ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا تلفات روسیه در جریان لشکرکشی به اوکراین، فقط از ماه دسامبر گذشته تا کنون به ۲۰ هزار کشته و ۸۰ هزار زخمی رسیده است.

کربی افزود که بیشتر این کشته شدگان از گروه مزدور واگنر هستند که بیشترشان زندانیان سابق اند.

بیشتر تلفات روسیه در شهر کوچک باخموت است که از ده ماه پیش تا کنون تبدیل به قتلگاه روس‌ها شده است. ارتش روسیه و گروه مزدور واگنر هنوز نتوانسته اند این شهر را اشغال کنند. 

از جهتی دیگر، به گفته مسولان اوکراینی از ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ که روسیه حمله به اوکراین را آغاز کرد تا کنون بیش از ۱۶۰ هزار نظامی کشته و زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.