تاتارسکی خبرنگار جنگی روسیه خواستار قتل و غارت مردم اوکراین شده بود و در کافی شاپی ترور شده که قبلا متعلق به موسس گروه نظامی مزدور«واگنر» بوده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، در اثر انفجار در یک کافی شاپ در شهر«سنت پترزبورگ» روسیه «ولادلین تاتارسکی» خبرنگار جنگی روسی کشته شد.

در این انفجار  32 نفر زخمی شدند که حال 10 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

برخی منابع روس گفتند که بمب منفجر شده احتمالا توسط یکی از مشتری ها به کافی شاپ آورده شده است و احتمالا هدیه ای به شکل تندیس کوچک بوده است و بمب داخل تندیس بوده است. این هدیه برای تکریم تاتارسکی به او داده شده بود.

این کافی شاپ که در مرکز شهر سنت پترزبورگ بوده است قبلا متعلق به «یفگنی پریگوژین» موسس گروه نظامی مزدور «واگنر» بود که اکنون در کنار ارتش روسیه در اوکراین می جنگد.

تاتارسکی در میان صدها میهمانی بود که برای حضور در مراسم بزرگ به میزبانی ریاست جمهوری روسیه در ماه سپتامبر گذشته به مناسبت اعلام الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه برگزار شده بود. اقدامی که بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل آن را محکوم کرده و غیرقانونی دانستند.

تاتارسکی در ویدیوئی که به مناسب این مراسم منتشر کرده بود گفت: « شکست می دهیم و همه را می کشیم، هر کسی را هم که بخواهیم غارت می کنیم. همه چیز آن گونه خواهد شد که ما دوست داریم».

ولادلین تاتارسکی که اسم واقعی اش ماکسیم وومین است در تلگرام بیش از 560 هزار دنبال کننده دارد و یکی از برجسته ترین وبلاگ نویسان نظامی موثر به شمار می رفت که  دیدگاه هایش درباره جنگ روسیه علیه اوکراین را منتشر می کرد.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است و اگر  ترور تاتارسکی عمدی باشد این دومین عملیات ترور یک شخصیت برجسته در اراضی روسیه به شمار می رود که با جنگ اوکراین مرتبط است.

در ماه آگوست گذشته دستگاه امنیت فدرال روسیه در ماه آگوست گذشته دستگاه اطلاعاتی اوکراین را متهم کرد که «داریا دوگین» دختر«الکسندر دوگین» که«مغز متفکر پوتین» توصیف می شود در انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مسکو را ترور کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این حمله را وحشیانه توصیف کرده بود و اوکراین نیز دست داشتن در آن  را رد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.