روسیه که در اشغال این شهر کوچک و مهم ناکام مانده است امروز کی یف و شهرهای شمالی اوکراین را با استفاده از پهپاد و موشک هدف قرار داد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، در پی مقاومت سرسختانه نیروهای اوکراینی در شهر«باخموت» احتمال توقف حمله روسیه به این شهر که از ماه ها پیش حمله زمینی به آن را شروع کرد، متوقف شود.

روسیه که در اشغال این شهر کوچک و مهم ناکام مانده است امروز کی یف و شهرهای شمالی اوکراین را با استفاده از پهپاد و موشک هدف قرار داد.

ارتش اوکراین اعلام کرد که از 21 پهپاد انتحاری روسیه که امروز مناطق مختلف را مورد حمله قرار دادند، 16 پهپاد را سرنگون کرده است.

ارتش روسیه امروز دو ساختمان مسکونی  در شهر«زاپاروژیا» را با موشک هدف قرار  داد که در اثر آن یک نفر کشته شد و 33 نفر دیگر زخمی شدند.

در حمله پهپادی به خوابگاه های دانشجویان و یک دانشکده در شهر«رزیچف» واقع در  جنوب کی یف هشت نفر جان خود را از دست دادند و 7 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

روسیه بعد از وداع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین که برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود حملات موشکی و هوایی به شمال و جنوب اوکراین انجام داد.

در همین حال، وزارت دفاع انگلیس در جدیدترین گزارش های اطلاعاتی خود اعلام کرد که از وسعت و شدت حمله روسیه به شهر باخموت کاسته شده ولی هنوز این خطر وجود دارد که نیروهای اوکراینی که در شهر هستند به محاصره در بیایند.

ارتش اوکراین نیز تأکید کرد که روسیه به حملات هجومی خود ادامه می دهد و از تلفات سنگین خود و از دست دادن مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی رنج می برد.

باخموت که نقطه آغاز به سمت تکمیل اشغال منطقه دونباس در شرق اوکراین به شمار می رود تبدیل به یک هدف اصلی برای روسیه شده است.

ارتش اوکراین تأکید کرد که روز گذشته 660 سرباز روسی  کشته شدند و 13تانک،یک سامانه دفاع هوایی و 11 نفربر زرهپوش منهدم شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.