وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور یک جنگنده روسی از نوع«سوخو34» را در شهر «میکولایف» وافع در جنوب اوکراین سرگنون کردند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، اداره نظامی در «دنیپرو» اعلام کرد که در دو بار گلوله باران و حمله موشکی روسیه به فرودگاه «دنیپرو» این فروگاه و زیرساخت های مجاور آن به طور کامل نابود شدند.

«والنتین ریزنچنکو» فرماندار دنیپرو پیش از این اعلام کرده بود که ارتش روسیه فرودگاه شهر و برخی از تأسیسات غیرنظامی در آن را هدف حملات خود قرار داد.

این در حالی است که «اولیکسی آریستوویچ» دستیار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی دست به ضد حمله گسترده ای علیه نیروهای روسی زده و مناطقی را در شمال اوکراین بازپس گرفتند.

آریستوویچ گفت که نبرد در شهر«ماریوپل» واقع در جنوب کشور ادامه دارد و نیروهای اوکراینی از شهر دفاع می کنند.

در یک تحول میدانی دیگر وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور  یک جنگنده روسی از نوع«سوخو34» را در شهر «میکولایف» وافع در جنوب اوکراین سرگنون کردند.

همچنین خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از جدایی طلبان هوادار روسیه در منطقه «دونتسک» گزارش داد که نیروهای اوکراینی دو کشتی خارجی را در بندر ماریوپل به کنترل خود در آوردند و کادر این دو کشتی را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، نیروهای اوکراینی 95 حمله روسیه به محورهای «باهموت، ولیمان، واودیوکا و شاختار» در منطقه های دونتسک و کوبیانسک در استان «خارکییف» را  دفع کردند. روس ها حملات خود را بر ای مناطق متمرکز کرده اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.