تعداد کشته ها و زخمی های روسیه در حملات مجدد اخیر بین 800 تا هزار نفر در روز بوده است. در برخی روزها نیز این تعداد به بیش از هزار نفر می رسید یعنی در ماه به بیش از 20هزار نفر می رسد.

پایگاه خبری جماران،کریم اسدی اصل: روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی نوشت:  کشته شدگان روزانه جنگ اوکراین بسیار بالاتر از کشته شدگان نبرد رود «سوم» در فرانسه در سال 1916 طی جنگ جهانی اول است.

 «رابرت کلارک» مدیر واحد دفاع و امنیت در مرکز پژوهش های «سیویتاس» انگلیس در گزارشی در این روزنامه نوشت که روسیه از ابتدای جنگ اوکراین در فوریه 2023  تا کنون نزدیک به یک میلیون جوان خود را از دست داد. 

به گفته کلارک این رقم شامل کسانی می شود که در نبردها کشته شدند و کسانی که از کشور از ترس سربازی اجباری فرار کردند.

به باور کلارک میزان تلفات روسیه در میدان نبرد با پیش بینی های نظامی جدید غربی ها همخوانی ندارد زیرا غرب به نبردهای کوتاه و سرنوشت ساز با اصرار بر کاهش تلفات اصرار زیادی دارد.

در مقابل، استراتژی نظامی روسیه همچنان تا حدود زیادی بر اساس باور  دوران شوروی است که شامل حملات به شکل موج های انسانی و گسیل پیاده نظام و حملات توپخانه ای برای در هم شکستن خطوط دفاعی نیروی دشمن است.

کلارک افزود که این تاکتیک ها اخیرا در شهر «باهموت» تغییر پیدا کرد تا خشن تر و بی رحمانه تر شود به طوری که روسیه یگان های هجومی جدیدی را برای در هم شکستن خطوط دفاعی اوکراین ایجاد کرد و حملات جدیدی را آغاز کرد.

این نویسنده انگلیسی پیش بینی کرد که تجهیزات و تسلیحات نظامی «برتر»غربی که طی هفته ها و ماه های آینده به میدان های نبرد فرستاده می شوند، باعث وارد آوردن تلفات سنگین تر می شود. 

وی نوشت: تعداد کشته ها و زخمی های  روسیه در حملات مجدد اخیر  بین 800 تا هزار نفر در روز بوده است. در برخی روزها نیز این تعداد به بیش از هزار نفر می رسید یعنی در ماه به بیش از 20هزار نفر می رسد.

کلارک در ادامه نوشت که این رقم ها که در بیشتر مواقع نیز درست از آب در می آیند از میانگین تلفات  روزانه در نبردهای شدید و مشهور رود«سوم» در فرانسه  میان انگلیسی ها و فرانسوی ها با آلمانی ها در جنگ جهانی اول در سال 1916   ثبت شده است، فراتر رفته است.

وی در ادامه تأکید کرد که روسیه با فرا رسیدن پاییز نزدیک به 300 هزار سرباز  برای جنگ بسیج کرد.

با وجود این بر اساس برخی ارزیابی ها   نزدیک به 700هزار جوان روسی نیز  از بیم سربازی اجباری طی سال گذشته از  روسیه فرار کردند. این تعداد از جوانان فراری و کسانی که در جریان جنگ اوکراین کشته شدند، تعداد جوانان روسی که از دست رفتند را به یک میلیون می  رساند.

                                                         

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.