مرکز امدادرسانی عربستان اعلام کرد قصد اعزام پزشکان داوطلب به مناطق زلزله زده در سوریه را دارد.

به گزارش جماران به نقل از الخلیج آنلاین «عبدالله الربیعه» ناظر کل مرکز امداد و کمک های بشردوستانه «ملک سلمان» روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری «فرانس پرس» گفت که تعهدات جدید اعلام شده توسط عربستان در جریان مجمع بین المللی بشردوستانه ریاض، شامل طرحی است که به موجب آن پزشکان داوطلب عربستانی می توانند به سوریه اعزام شوند.

وی افزود: یکی از طرح هایی که در زمینه پزشکی در این مجمع امضا کردیم، مربوط به سوریه بود؛ چراکه این کشور فاقد کلینیک های سیار است. این اولین مرحله است و امیدواریم پزشکان عربستانی را در سوریه ببینیم.

الربیعه که مشاور دربار پادشاهی نیز هست، اشاره کرد که عربستان تاکنون 14 پرواز به ترکیه و سوریه ترتیب داده و حدود 200 میلیون دلار از طریق تخصیصات دولت و جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از زلزله زدگان دو کشور اختصاص داده است.

وی افزود: در طول روند جمع آوری کمک های مالی در عربستان، هیچ تبعیضی نسبت به دو ملت، چه برای سوری ها و چه برای ترک ها، وجود ندارد.

عربستان در سومین مجمع بین ‌المللی بشردوستانه ریاض که از دیروز دوشنبه برای مدت دو روز آغاز شد، طرح هایی به نفع آسیب‌ دیدگان زلزله ویرانگر در ترکیه و سوریه را با بیش از 48 میلیون دلار امضا کرد.

در پی زلزله ویرانگری که در جنوب ترکیه و شمال سوریه در 6 فوریه رخ داد، مقامات عربستان دستور اعزام تیم های نجات به ترکیه و ایجاد یک پل هوایی برای رساندن کمک های امدادی به زلزله زدگان دو کشور را صادر کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه عربستان

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.