کاشان

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان گفت: صحنه‌های حادثه عاشورا غیر قابل توصیف و تعریف بوده و امروز با وجود گذشت ۱۳۸۰ سال از آن واقعه، همچنان دمشق در سوریه و کربلا در عراق در متن تاریخ و حرکت اسلام قرار دارند.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در مصلی بقیه‌الله الاعظم (عج) اضافه کرد: پس از حضور تروریست‌ها در سوریه و عراق، جوانان با غیرت شیعه در قالب مدافعان حرم از سراسر جهان با حضور در منطقه به رویارویی با داعش برخاستند و به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبری معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام حسین (ع) اظهار داشت: اکنون که دشمن هرروز به یک شکل و شیوه ویژه قصد دور زدن شیعیان را دارد، برای رویارویی با آنها باید به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز شویم.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان ادامه داد: حرکت و اجتماع عظیم و میلیونی زائران در مسیر حرکت به کربلا در واقع حرکت به سمت قله افتخار، فداکاری، شهادت و  نمود قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی است.

وی گفت: حرکت کاروان اهل بیت (ع) در شام توفانی را بر پا کرد و با وجود خفقان آن دوران در نهایت موجب سرنگونی رژیم سفیانی شد.

آیت‌الله نمازی اضافه کرد: پیاده‌روی عظیم مسلمانان در اربعین حسینی از کشورهای گوناگون و فرقه‌های متفاوت اسلامی و حتی پیروان سایر ادیان، فریادی رسا و رسانه‌ای بی همتا می‌باشد که در دنیا موج بزرگی را ایجاد کرده است.

وی همچنین ساخت جت جنگی پیشرفته داخلی را موفقیت بزرگی دانست و دستیابی به این توانمندی را به ملت ایران تبریک گفت.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: عملیات پیچیده، مهم و اطلاعاتی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب را سردرگم و حیرت زده کرده، به شوک فرو برده و به وحشت انداخته است.

حجت‌الاسلام حسن هشیری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سخنان رهبری فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) افزود: انقلاب اسلامی معجزه‌های زیادی دارد، یکی از آنها تشکیل سپاه پاسداران بود که مردم امروز شاهد تحقق این معجزه بزرگ هستند و دستاوردهایش را مشاهده می‌کنند.

وی بیان کرد: اقتدار نظام موجب سرشکستگی سرسپردگانی مانند خاندان سعودی شده که امروز دست به دامن عراق و پاکستان شدند تا با ایران رابطه برقرار کنند اما ایران با اقتدار شرایط خود مبنی‌بر اجرای طرح چهار ماده‌ای برای پایان تهاجم به یمن را مورد تاکید قرار داده تا بتوان در زمینه درخواست عربستان گفت‌وگو کرد، هرچند این کشور اراده‌ای از خود نداشته و مجری دستور آمریکا است.

امام‌جمعه اردستان با اشاره به موضوع حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ اضافه کرد: آنها می‌خواستند ایران را عصبانی کرده منطقه را به ناامنی بکشند اما دیدند جمهوری اسلامی با دقت موضوع را زیر نظر داشته و پاسخ این مساله را در زمان مناسب خواهد داد و قدرت و اقتدار خود را برای دشمنان به نمایش خواهد گذاشت.

وی در ادامه به همایش بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: عظمت راهپیمایی صلح‌آمیز و همراه با وحدت و محبت در اربعین که آیت عظمای پروردگار و مایه رضایت حضرت امام زمان (عج) است، تنها به شیعیان اختصاص ندارد و از پیروان دیگر ادیان هم در این آیین شرکت می‌کنند که عظمت نهضت حضرت سید الشهدا (ع) را نشان می‌دهد.

دهشیری ادامه داد: فتنه‌ای پیش از آغاز راهپیمایی اربعین حسینی به راه افتاد تا این آیین را تحت تاثیر قرار دهد اما دیدند که نقشه آنها کارساز نشد و مردم ایران بیشتر نام‌نویسی کردند و به کربلا سفر داشتند.

وی افزود: فردا نیز در شهرستان اردستان راهپیمایی جاماندگان اربعین از جمله در محل امامزاده موسی (ع) تا امامزاده اسماعیل (ع) برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه اردستان در ادامه به هفته تربیت بدنی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان به ورزش جوانان شد.

وی تاکید کرد: اگر هیات‌های گوناگون ورزشی اردستان فعال‌تر شده، به ارتقای سطح ورزش شهرستان در حد استانی و ملی بیاندیشند و با تلاش خود زمینه مدال‌آوری را فراهم سازند، بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود برطرف خواهد شد.

دهشیری اضافه کرد: اقدام عملی در مورد تکمیل زمین چمن مصنوعی و  تعمیر استخر شنای ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان و سایر طرح‌های ورزشی قابل تقدیر است اما این اقدام‌ها کافی نبوده و لازم است در جهت برطرف شدن سایر کاستی‌های این حوزه از مردم و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی کمک بگیریم.

نایین

 امام جمعه نایین گفت: پیاده‌روی اربعین به نفع همه بشریت و یادآور قیام سیدالشهدا در برابر ظالمان است.

حجت اسلام سیدعلی سجادی در نماز جمعه این هفته نایین اظهارداشت: اربعین  یک راهپیمایی ۸۰ کیلومتری بین نجف و کربلا نیست بلکه یک جریان گسترده و اثرگذار استکه اسلام را زنده و همه دنیا را متوجه خود می‌کند.

سجادی افزود: باید به سپاه پاسداران به واسطه دستگیری جاسوسان و ضد انقلاب‌ها تبریک بگویم و افرادی که با زم و کانال آمدنیوز همکاری داشتند هرچه سریع‌تر شناساسی شوند تا ملت خادم و خائن‌ها را بشناسند.

وی ادامه داد: برخی افرادی که امنیت جمهوری اسلامی را به خطر می‌اندازند باید مجازات و شناسایی شوند، دستگیری جاسوس روح الله زم بسیار کار ارزشمندی بود و با اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ضدانقلاب به دام افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.