امارات متحده عربی در نمایش «آیدکس» و «ناودکس» ابوظبی اولین پهپاد رادارگریز خود را با نام «الجنّیه» به نمایش گذاشت.

به گزارش جماران به نقل از العین ، این پهپاد اماراتی به طول 10 و نیم متر و عرض 6 و نیم متر می‌تواند با سرعت بیش از هزار کیلومتر در ساعت جابه‌جا شود.

این پهپاد همچنین تا 480 کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند.

سرعت بالای این پهپاد باعث رادارگریزی آن و امکان انجام عملیات هجومی را به آن می‌دهد و همین ویژگی رادارگریزی باعث شده که نام «الجنیه» (جنی) به آن داده شود.

این گزارش افزوده که این پهپاد را شرکت اماراتی «آداسی» ساخته و تیمی از کارشناسان فنی اماراتی در طراحی و اجرای آن نقش داشته‌اند.

لازم به ذکر است دو نمایشگاه «آیدکس 2023» برای دفاع بین المللی و «ناودکس 2023» برای دفاع دریایی امروز دوشنبه در امارات آغاز به‌کار کردند.

فعالیت 16 امین دوره از نمایشگاه دفاع بین المللی آیدکس 2023 و 7 امین دوره از نمایشگاه دفاع دریایی ناودکس 2023 از امروز 20 فوریه آغاز شد و تا 24 فوریه ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه ها توسط مجموعه ادنوک و با همکاری با وزارت دفاع امارات و تحت نظر محمد بن زاید، رئیس امارات برگزار می‌شود.

قرار است در این دو نمایشگاه بیش از هزار و 350 شرکت داخلی و خارجی از 65 کشور مشارکت داشته باشند.

انتظار می رود این دور از نمایشگاه ها، میزبان بیش از 130 هزار بازدیدکننده باشند که نشان دهنده رشد 209 درصدی نسبت به دوره گذشته در سال 2021 است.

در این نمایشگاه 9 کشور برای نخستین بار شرکت می کنند که عبارتند از: ازبکستان، ایرلند، نیجریه، مونتنگرو، لیتوانی، کویت، بنگلادش، کلمبیا و موناکو.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی امارات
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.