مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهوری کره جنوبی با حضور رئیس امارات در ابوظبی برگزار شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهوری کره جنوبی با حضور رئیس امارات در ابوظبی برگزار شد.

 «محمد بن زاید» رئیس امارات امروز (یکشنبه 15 ژانویه) در مراسم رسمی استقبال از «کیم کیون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی، حاضر شد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در رأس هیئتی بلندپایه شامل وزرای اقتصاد، علوم و فناوری، ارتباطات، امور خارجه، صنایع و بازرگانی و انرژی، زیرساخت، محیط زیست، بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، مشاور امنیت ملی و رؤسای شماری از شرکت‌های بزرگ کره‌ای سفر چند روز خود به امارات را آغاز کرده است.

 در پی مراسم استقبال رسمی، دیدارهای دوجانبه رؤسای دو کشور و هیئت های همراه آنها آغاز شد.

شایان ذکر است «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی دیروز (شنبه) در یک سفر رسمی که چند روز بطول می‌انجامد وارد ابوظبی شد و در بدو ورود مورد استقبال «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات قرار گرفت.

پیش از این سفر، «کیم سونگ هان» مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی کره جنوبی در اظهاراتی مطبوعاتی گفته بود که انتخاب امارات به عنوان اولین ایستگاه سفر خارجی یون سوک یول در سال جاری میلادی نشان دهنده قصد قوی رئیس جمهور بر تمرکز بر تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای اقتصادی و گسترش صادرات کره جنوبی است.

مشاور رئیس‌جمهور کره جنوبی گفته بود که در این سفر به دنبال تقویت همکاری راهبردی با امارات در چهار حوزه اصلی یعنی انرژی هسته‌ای، انرژی، سرمایه‌گذاری و صنایع دفاعی خواهیم بود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز در گزارشی با اشاره به سفر رئیس جمهور این کشور به امارات به نقل از «کیم یون هی» دبیر اداره امور مطبوعاتی ریاست جمهوری کره جنوبی نوشت که یون سوک یول رئیس جمهور انتظار دارد این سفر که همراه با یک هیات تجاری با حضور حدود ۱۰۰ شرکت انجام می‌شود دستاوردهای بزرگی را برای سئول به همراه داشته باشد.

به نوشته یونهاپ «کیم یون هی» این اظهارات را به هنگام ورود به فرودگاه بین المللی ابوظبی بیان کرد.

به گفته وی، «یون سوک یول» اولین رئیس جمهور کره جنوبی است که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با امارات در سال ۱۹۸۰ به ابوظبی سفر کرده است.

به نوشته یونهاپ پیش بینی می‌شود که در جریان این سفر دو کشور حدود ۳۰ یادداشت تفاهم در بخش انرژی، تسلیحات و سرمایه‌گذاری امضا کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.