نخست وزیر عراق با بیان اینکه در مدت 48 ساعت در اقامتگاه خود در مونیخ 26 دیدار داشته است، دستاوردهای سفر خود را تشریح کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبر گزاری رسمی عراق نخست وزیر عراق بر اصرار دولتش در اتخاذ استانداردهای صحیح برای نقل و انتقالات مالی تاکید کرد و در عین حال گفت که شهروندان شاهد اصلاحات اقتصادی خواهند بود.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه العراقیه گفت: کنفرانس امنیتی و سیاسی مونیخ یکی از کنفرانس های مهم جهان است که میزان حضور کشورهای مختلف جهان در آن و بعد امنیتی اش، سهم زیادی در گفت و گوها و دیدار های دوجانبه در سطح مجامع داشت.

وی افزود: عراق از طریق این کنفرانس، ابتدا قرائت خود از وضعیت امنیتی منطقه و تاکید بر این که امنیت عراق تضمینی برای امنیت و ثبات منطقه و در نتیجه کل جهان است را توضیح داد و ما از طریق این حضور، پتانسیل دستگاه های امنیتی خود و توانایی های رو به رشد آن ها را در مبارزه با تروریسم و ​​تعقیب داعش در هر مکانی نشان دادیم.

وی ادامه داد: ما تأکید کردیم که امروز داعش دیگر حضوری ندارد و شکست خورده است. ما اهمیت همکاری و تبادل اطلاعات میان دستگاه های امنیتی و همتایان آن ها در منطقه و جهان را نشان دادیم؛ همچنین بر اهمیت واکنش بین المللی در حمایت از عراق از طریق بازگردانی افراد تحت تعقیب و متهمان پرونده تروریسم تاکید کردیم که جنبه مهم آن نیز توقف تامین مالی گروه های تروریستی است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که موارد فوق پیامی است که ما طی 26 دیدار در مدت 48 ساعت در اقامتگاه خود در مونیخ، با مقامات ارشد امنیتی و سیاستمداران در سطح نخست وزیران و وزیران چندین کشور جهان و نیز مقامات سازمان های بین المللی بیان کردیم.

السودانی پیرامون نتایج این دیدارها گفت مقاماتی که با وی ملاقات کردند، تفاهم، حمایت واقعی و موافقت با دیدگاه عراق را در قرائت امنیتی و سیاسی منطقه ابراز کردند و این عاملی مهم و یکی از اهداف شرکت ما در کنفرانس مونیخ از طریق این دیدارها است.

وی افزود: دیدارهای دوجانبه اعضای هیأت عراقی به طور کلی پیام عراق و دیدگاه دولت را به این طرف ها رساند و این یک عامل اساسی در تفاهمات امنیتی و سیاسی است.

نخست وزیر عراق ادامه داد: این واژگان مهم بیانگر سخنان مردم است و به نوعی بر تمام جنبه های زندگی در کشور تأثیر می گذارد و به حقوق اجتماعی تبدیل شده؛ زیرا ماندن در مقابل این چالش ها و رها کردن این اولویت ها بدون توجه به آن، قطعاً کار دشواری در مسائل مختلف زندگی اعم از موضوعات خدماتی و اقتصادی خواهد بود. ما متوجه شدیم که اولویت های ما به گوش تمام نهادهای بین المللی رسیده و آنها ما را درک کرده و در راستای این اولویت ها با ما همکاری می کنند.

وی افزود: دولت بر اتخاذ استانداردهای صحیح برای نقل و انتقالات مالی و تجارت پاک اصرار دارد و شهروندان در کوتاه مدت به اهمیت این اصلاحات پی خواهند برد و نهادهای بین المللی اطمینان حاصل خواهند کرد که عراق استانداردهای صحیح را در سیستم مالی و بانکی خود اتخاذ می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.