پولیتیکو نوشت: اما اظهارات ظریف در مونیخ و پاسخ های پویا و پرحرارت وی در جلسه پرسش و پاسخ نشان داد که حکومت ایران مطلقا کمر خم نکرده است.

به گزارش جماران؛ تارنمای پولیتیکو در گزارشی به حضور 'محمدجواد ظریف' در کنفرانس امنیتی مونیخ پرداخت و نوشت: وزیر امور خارجه ایران مخاطبانش را مسحور کرده و نشان داد که ایران کمر خم نکرده است.

پولیتیکو در گزارشی با عنوان اینکه ظریف در مونیخ در کانون توجه قرار گرفت، نوشت: درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ناامیدانه تلاش می کند تا ایران را منزوی کند محمد جواد ظریف روز یکشنبه در مهمترین کنفرانس امنیتی دنیا، صحنه را از آن خود کرد. 

این تارنما افزود: او درحالی که دولت ترامپ را درهم می کوبید و خواستار اقدمات بیشتر اروپا برای حفظ توافق هسته ای برجام شده و تصویری از نگاه تهران به دنیا ترسیم می کرد مخاطبانش را که متشکل از صاحبان منصب بودند، به مدت حدود چهل دقیقه مسحور کرد. 

پولیتیکو ادامه داد: عملکرد او تاثیرگذار و به زبان انگلیسی روان و محاوره ای بود و سخنرانی اش به دلیل صراحت، شجاعت و به موقع بودنش، به نقل محفل در کنفرانس امنیتی مونیخ تبدیل شد. ظریف در این کنفرانس به تنش در روابط دو سوی اقیانوس اطلس و سیاست خارجی غیرقابل پیش بینی و تصمیم های دمدمی دونالد ترامپ پرداخت.

ظریف در این کنفرانس اظهار داشت: «اروپا اگر می خواهد برخلاف جریان خطرناک یکجانبه گرایی آمریکا شنا کند، باید آماده باشد که خیس شود».

پولیتیکو با اشاره به این جمله نوشت: «ظریف با این گفته نه تنها نشان داد که به راحتی به انگلیسی تکلم می کند بلکه توانایی اش برای بهره گرفتن از اصطلاحات را نیز نشان داد».

اظهارات ظریف سه روز پس از آن بیان شد که مقام های دولت ترامپ از جمله «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ کنفرانسی در ورشو درباره خاورمیانه برگزار کرده سعی کردند احساسات بین المللی را علیه ایران دامن بزنند.

پولیتیکو افزود: اما اظهارات ظریف در مونیخ و پاسخ های پویا و پرحرارت وی در جلسه پرسش و پاسخ نشان داد که حکومت ایران مطلقا کمر خم نکرده است.

ظریف در سخنان خود گفت: البته ایالات متحده هرگز با این واقعیت که ایران از حق ابتدایی تعیین سرنوشت برای خود استفاده نمود، کنار نیامده است. به همین دلیل برای مدت طولانی است که به طرز بیمار گونه ای بر روی ایران متمرکز شده و یک اشتغال ذهنی وسواس گونه نسبت به ایران پیدا کرده است که تاکنون نیز ادامه یافته است. 

به گزارش ایرنا، سومین و آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه در هتل بایریشرهوف شهر مونیخ برگزار شد. 

پنجاه وپنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با شرکت بیش از 600 تن از تصمیم سازان بین المللی از عرصه های مختلف سیاسی، تجاری و جامعه مدنی برای بحث درباره بحران های کنونی و چالش های امنیتی آینده برگزار شد.

ظریف در سخنرانی خود در این کنفرانس، سیاست های دولت آمریکا در خروج از برجام و فشار بر اروپا برای نقض تعهدات ذیل قطعنامه شورای امنیت را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ظریف سخنرانی خود را با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع کرد و گفت: در دو سال گذشته آمریکا دشمنی خود با ایران را شدت بیشتری بخشیده که اوج آن زیرپا گذاشتن تعهدات آن کشور در توافق هسته ای بود که مورد تائید اجماعی شورای امنیت بود.

وی افزود: آمریکا اکنون تلاش می کند که دیگران را به نقض قطعنامه مجبور سازد.

ظریف با اشاره به نشست هفته گذشته در ورشو لهستان گفت: مقامات دولت آمریکا در نشست ورشو و همچنین روز گذشته در همین کنفرانس، اروپا را برای اجرای تعهدات خود محکوم کردند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: ایالات متحده هرگز با این واقعیت که ایران از حق ابتدایی تعیین سرنوشت برای خود استفاده نمود، کنار نیامده است. به همین دلیل برای مدت طولانی است که به طرز بیمار گونه ای بر روی ایران متمرکز شده و یک اشتغال ذهنی وسواس گونه نسبت به ایران پیدا کرده است که تاکنون نیز ادامه یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.