زلزله مهیب به 32 هزار واحد مسکونی که در چارچوب پروژه های مسکن توسط دولت ترکیه در شهرهای زلزله زده جنوب این کشور ساخته شده اند، آسیب نزده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، بر اساس اطلاعاتی که دولت ترکیه امروز دوشنبه منتشر کرده آمده است که زلزله مهیب به  32 هزار واحد مسکونی که در  چارچوب پروژه های مسکن توسط دولت ترکیه در شهرهای زلزله زده جنوب این کشور ساخته شده اند،  آسیب نزده است.

این در حالی است که شمار جان باختگان زلزله در ده استان ترکیه به 31 هزار و 643 نفر افزایش یافت.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) طی بیانیه‌ای اعلام کرد تا ساعت 10 و 55 دقیقه امروز فوت 31 هزار و 643 تن در ده استان زلزله‌زده تایید شده و 158 هزار و 165 نفر مجروح هستند.

بر اساس بیانیه آفاد، 2 هزار و 724 پس لرزه نیز تاکنون در این مناطق به ثبت رسیده است.

بنا بر اعلام مقامات مسئول 35 هزار و 495 پرسنل جستجو و نجات از گروه های مختلف در منطقه حضور دارند. 9 هزار و 793 امدادگر خارجی نیز به کار جستجو و نجات زلزله‌زدگان کمک می‌کنند.

همچنین 12 هزار و 322 وسایل و تجهیزات امدادی مانند بیل مکانیکی، یدک‌کش، جرثقیل، بولدوزر، کامیون، آب‌رسان، تریلر و غیره نیز به این مناطق ارسال شده‌اند.

علاوه بر آنها 170 بالگرد و 76 فروند هواپیمای وابسته به نیروی هوایی، نیروی زمینی، گارد ساحلی و فرماندهی کل ژاندارمری نیز در مناطق زلزله زده حضور دارند.

همچنین تاکنون 206 هزار و 357 چادر و 2 میلیون و 72 هزار و 848 تخته پتو در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی زلزله در ترکیه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.