رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله‌‌های «قهرمان‌ماراش» به 19 هزار و 388 تن رسیده و 75 هزار و 523 نفر نجات یافتند.

به گزارش جماران، به نقل از الجزیره، شمار جان باختگان زلزله شدید در ترکیه و سوریه به مرز 23 هزار نفر نزدیک شد.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله‌‌های «قهرمان‌ماراش» به 19 هزار و 388 تن رسیده و 77 هزار و 711 نفر نجات یافتند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در محل برپایی چادرهای زلزله‌زدگان در استادیوم دانشگاه آدی‌یامان اظهار داشت: شمار قربانیان زلزله‌‌های قهرمان‌ماراش به 19 هزار و 388 تن و تعداد نجات یافتگان نیز به 77هزار و711 نفر افزایش یافت.

وی همچنین از تخلیه بیش از 76 هزار نفر از مناطق زلزله‌زده به سایر استان‌های کشور خبر داده و اعلام کرد: شرکت خطوط هوایی ترکیه موظف به انتقال همه افرادی که خواستار رفتن به مناطق زلزله‌زده یا بازگشت هستند، است.

اردوغان با تاکید بر اینکه اولویت ما همیشه انسان و زندگی آنها بوده و اجازه سوء استفاده از آن را نخواهیم داد، تصریح کرد: به زلزله‌زدگانی که نمی‌خواهند در چادرها بمانند برای مدت یک سال، کمک‌هزینه اجاره مسکن داده می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: تدارکات لازم برای دادن 15 هزار لیره به هر خانوار بعلاوه هزینه اسباب‌کشی در حال انجام است. برنامه جامعی را آماده می‌کنیم که احیای کشور به‌ویژه منطقه زلزله زده را تضمین می‌کند.

اردوغان با اذعان به برخی نقص ها در ابتدای فاجعه گفت با وجود این وزرا و مسئولان از همان لحظه نخست در میدان بودند.

وی همچننی نسبت به سوء استفاده از اوضاع توسط برخی طرف ها برای غارت و سرقت هشدار داد و تصریح کرد به همین دلیل در  مناطق زلزله زده حالت فوق العاده اعلام شد.

در همین حال، شمار جان باختگان زلزله در سوریه نیز به 3هزار و 507نفر افزایش یافت.

در حال حاضر مجموع جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به 22هزار و 895 نفر رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.