عمان یک پل هوایی برای انتقال کمک ها به مناطق آسیب دیده بر اثر زلزله در ترکیه و سوریه ایجاد کرد.

به گزارش جماران به نقل از  خبرگزاری رسمی عمان به دستور «هیثم بن طارق» سلطان عمان، این کشور امروز ایجاد یک پل هوایی برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله سوریه و ترکیه را ایجاد کرد.

این منبع افزود: سازمان دفاع شهری و اورژانس عمان به نمایندگی از نیروهای امدادی این کشور در عملیات تیم‌های جست‌وجو و نجات بین‌المللی در جنوب ترکیه مشارکت می کند.
1-3

خبرگزاری عمان گزارش داد: از زمانی که مقامات ترکیه از وقوع زمین لرزه خبر دادند، سازمان دفاع شهری و اورژانس با سازمان مشورتی بین المللی جست‌وجو و نجات دفتر سازمان ملل (INSARAG) تماس گرفت و تأیید کرد برای مشارکت در تلاش های جست‌وجو و نجات آمادگی کامل دارد.

شایان ذکر است عراق از راه‌اندازی پل هوایی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه سوریه خبر داد. این پل هوایی شب گذشته با ارسال دو هواپیمای نیروی هوایی عراق که حامل تجهیزات پزشکی و مواد غذایی بودند آغاز به کار کرد.

پیش از این دفتر نخست‌وزیر عراق از دستور «محمد شیاع السودانی» برای ایجاد پل هوایی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه خبر داده بود.

شب گذشته نیز حیدر مجید، سخنگوی دبیرخانه هیئت دولت عراق گفت که مقدمات در پایگاه هوایی شهید محمد علاء، برای انتقال نخستین محموله مواد غذایی، امدادی و پزشکی اهدایی از سوی دولت عراق به ملت سوریه به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در حال انجام است.

وی افزود که محموله نخست امروز ارسال می شود و محموله های دیگر طی دو روز آتی ارسال خواهد شد.

مجید تصریح کرد که حدود 40 کارشناس دفاع مدنی برای کمک به سوریه علاوه بر هیئتی از وزارت خارجه برای تسلیت به ملت سوریه اعزام خواهد شد.

همچنین دولت قطر اعلام کرد که برای امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در ترکیه 10 هزار کانکس به این مناطق ارسال می‌کند.

وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در راستای ادامه کمک‌های قطر برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان فاجعه زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه، 10 هزار کانکس به مناطق آسیب‌دیده ارسال می‌شود.

همزمان رئیس جمهور ترکیه نیز این موضوع را تأیید و تأکید کرد که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های مورد نیاز از کشورهای جهان به ترکیه ادامه دارد.

او گفت که بیش از 70 کشور و 14 نهاد بین‌المللی برای ارسال کمک به ترکیه وارد عمل شده‌اند و افزود که سران 14 کشور در تماس تلفنی با وی، هم‌بستگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی افزود که 53 هزار تیم امدادرسان به مناطق آسیب‌دیده در خاک ترکیه اعزام شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.