وزارت امور خارجه سوریه، تلاش مقامات امریکایی برای گمراه کردن افکار عمومی جهان درباره تحریم‌های اقتصادی علیه مردم سوریه و اینکه هیچ مانعی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و دارو به اصطلاح (قانون سزار) به سوریه وجود ندارد، را تکذیب کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت امور خارجه سوریه امروز با صدور بیانیه ای گفت: مقامات دولت امریکا از جمله ساموئل وایبرگ، سخنگوی منطقه ای وزارت امور خارجه این کشور، و نمایندگی های دائمی ایالات متحده آمریکا در نیویورک و ژنو، به تلاش های خود برای گمراه کردن افکار عمومی جهان، برخی سازمان ها و مردم آمریکایی ادامه می دهند و می گویند: “هیچ چیزی در قانون سزار و تحریم های آمریکا وجود ندارد که مانع کمک های بشردوستانه و داروی اضطراری مردم سوریه شود.”

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که این صحبت ها هیچ ربطی به حقیقت ندارد و با لفاظی ها و رفتارهای آمریکا بیگانه نیست و لذا حقایق را برای این مقامات آمریکایی و دیگران اصلاح خواهیم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه توضیح داد که سوری ها در هنگام مواجهه با فاجعه زلزله، گاهی اوقات با دستان خود آوارها را حفاری می کنند، زیرا ابزار آواربرداری از آنها ممنوع است و آنها از ساده ترین ابزارهای قدیمی برای نجات فردی که زیر آوار گریه می کند، استفاده می کنند، زیرا توسط امریکایی ها مجازات می شوند و از تدارکات و تجهیزات مورد نیاز خودداری می کنند.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه افزود: تیم‌های امداد و دفاع مدنی سوریه مکانیسم‌ها و تجهیزات لازم برای تحویل آنها به آسیب‌دیدگان را در زیر یک ساختمان ده طبقه کاملاً تخریب شده ندارند و بنابراین، کار آنها دو برابر بیشتر طول می کشد تا به بازماندگان برای نجات آنها یا به قربانیان برای بازیابی اجسادشان برسند.

وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد که سوری ها از داروها و تجهیزات پزشکی که می تواند به آنها در مواجهه با خطرات و بیماری ها کمک کند نیز محروم هستند و دستگاه ها و داروهای درمان سرطان بر آن بهترین گواه است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که مقامات امریکایی می توانند دروغ بگویند، اما تصاویر از مناطق آسیب دیده در حلب، لاذقیه و حماه حقیقت را آشکار می کند و سوری ها با وجود همه این تحریم ها با قدرت، استواری و موفقیت با فاجعه خود روبه‌رو هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.