پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بزرگترین عملیات بازگرداندن خانواده های داعش

انتقال 6 زن و 13 کودک از اردوگاه الهول به کانادا

کانادا از موافقت با انتقال 6 زن و 13 کودک کانادایی ساکن اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه به کشورشان خبر داد.

به گزارش جماران، وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که اخیرا با انتقال زنان و کودکان کانادایی ساکن اردوگاه الهول موافقت شده و تأکید کرد که این موافقت شامل مردان نمی‌شود.

قرار است دادگاه فدرال کانادا درباره سرنوشت این 4 مرد کانادایی ساکن اردوگاه الهول تصمیم بگیرد.

پیش از این شماری از شهروندان کانادایی ساکن اردوگاه الهول علیه حکومت کانادا شکایت کردند و خودداری دولت از پذیرششان را «نقض حقوق شهروندی» خود دادنستند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده که هم‌اکنون حدود 30 کانادایی از جمله 10 کودک در اردوگاه الهول حضور دارند.

اردوگاه الهول محل نگه  داری خانواده های تروریست های داعش است.

این بزرگترین عملیات بازگرداندن خانواده های داعش از سوی کانادا به شمار می رود.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه خود افزود که با انتقال این زنان و کودکان کانادایی ساکن اردوگاه الهول موافقت شده و این امر مشمول چهار مردی نمی شود که تحت پیگرد قضایی هستند.

دادگاه فدرال کانادا قرار است درباره سرنوشت این چهار مرد کانادایی ساکن اردوگاه الهول تصمیم بگیرد.

در طول چهارسال گذشته تعدادی از زنان و کودکان کانادایی عناصر گروه تروریستی داعش به کشورشان بازگشته اند اما سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده که هنوز حدود ۳۰ کانادایی از جمله ۱۰ کودک در اردوگاه های سوریه به سرمی برند.

اردوگاه الهول در ۴۵ کیلومتری شرق شهر الحسکه در شمال سوریه قرار دارد و زیر نظر گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) اداره می شود. این گروه از حمایت آشکار آمریکا برخوردار است. در این اردوگاه بسیاری از عناصر داعش و خانواده های آنها در کنار غیرنظامیان آواره زندگی می کنند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار نفر در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به «بمب ساعتی» در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق یاد می شود.

پیشتر گزارش هایی منتشر شده بودند که نشان می داد ارتش آمریکا شماری از تروریست های داعش را از این اردوگاه از قسد تحویل گرفته و به پایگاه نظامی خود در منطقه التنف سوریه برده و در حال آموزش و تجهیز آنها برای انجام اقدامات تروریستی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.