پهپادهای اوکراینی منطقه«کلیمووو»را بامداد امروز دوشنبه مورد حمله قرار دادند و به یکی از تأسیسات تولید برق آسیب زدند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «الکسندر بوگوماز» فرماندار منطقه «بریانسک» روسیه در نزدیکی مرزهای این کشور با اوکراین اعلام کرد که پهپادهای اوکراینی منطقه«کلیمووو»را بامداد امروز دوشنبه مورد حمله قرار دادند و به یکی از تأسیسات تولید برق  آسیب زدند.

بوگوماز در تلگرام نوشت: صبح امروز پهپادهای اوکراینی منطقه کلیمووو را در غرب بریانسک مورد حمله قرار دادند اما تلفات انسانی به بار نیاوردند.

این مسئول روسی افزود که این حمله باعث آسیب وارد آمدن به یکی از مراکز انرژی شد و برق شهرک کیلمووو قطع شد.

قطعی دوباره برق در کی یف پس از حملات شبانه روسیه

اداره نظامی پایتخت اوکراین اعلام کرد که پس از حملات به تاسیسات زیرساختی این شهر در دوشنبه شب، مجددا برق کی یف با قطعی مواجه شده است.

 اداره نظامی شهر کی یف در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "به دلیل آسیب به تاسیسات شبکه برق در آخرین حملات هوایی به کی یف و به دلیل افزایش مصرف برق پس از تعطیلات، شهر مجبور به بازگشت به خاموشی است".

شب گذشته رسانه های اوکراینی از انفجارهای قوی در کی یف خبر دادند. هشدار حمله هوایی در شهر به صدا درآمد. حدود ساعت 1:30 به وقت مسکو، رسانه ها از انفجارهایی در منطقه گلوسیفسکی در جنوب غربی کی یف در کرانه راست رود دنیپر و در بخش سمت چپ شهر خبر دادند. ویتالی کلیچکو، شهردار پایتخت اوکراین از وقوع یک انفجار در منطقه دسنیانسکی در ساحل چپ دنیپر خبر داد.

حملات به زیرساخت های اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه آغاز شد. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور انجام می شود. در 15 نوامبر، دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت که تقریباً نیمی از سیستم انرژی این کشور از کار افتاده است. در ماه دسامبر، ولودیمیر زلنسکی گفت که در حال حاضر بازسازی کامل سیستم انرژی اوکراین غیرممکن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.