این کمک نظامی "آخرین حمایت مستمری است که بریتانیا در طول سال 2022 به اوکراین ارائه کرد،حمایتی که در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت."

به گزارش جماران، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که بریتانیا بیش از هزار دستگاه فلزیاب و صد کیت خنثی سازی بمب به اوکراین تحویل داده است.

 در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "بریتانیا بیش از هزار دستگاه فلزیاب والون و صد کیت خنثی‌سازی بمب به اوکراین برای کمک به پاکسازی میدان‌های مین و ایمن‌سازی مناطق بازپس‌گرفته‌شده، خانه‌های افراد غیرنظامی و زیرساخت‌ها به اوکراین اهدا کرده است".

این کمک نظامی  "آخرین حمایت مستمری است که بریتانیا در طول سال 2022 به اوکراین ارائه کرد،حمایتی که در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت."

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفته بود که بریتانیا قصد دارد کمک های نظامی به اوکراین را در سال 2023 حفظ یا افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که ارسال تسلیحات به اوکراین توسط غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.